کاربرد مخزن 500 لیتری چه کاربردی دارد؟

مخزن ۵۰۰ لیتری مخزن مارکت یکی از محصولات پر مخاطب سایت می باشد، اگر شما متقاضی این نوع مخزن آب هستید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مخزن پلی اتیلن مخزنی است که کاربرد آن ذخیره سازی موادیست که با پلی اتیلن سازگاری دارند. از مخزن پلاستیکی یا همان پلی اتیلنی برای ذخیره و حمل آب و دیگر مواد سازگار در صنایع کشاورزی، شیمیایی و ساختمانی استفاده می شود.

نام دیگر مخزن های پلی اتیلنی، پلیمری است که به دلیل کارایی بالا طرفداران زیادی دارد. همانطور که در بالا ذکر شد از مخزن پلی اتیلنی در صنایع مختلف استفاده می شود؛ همچنین از مخزن پلی اتیلنی برای حمل و جابجایی آفت کش ها و مواد شیمیایی دیگر نیز استفاده می شود.مخزن های پلی اتیلن معمولا به صورت سه لایه تولید می شوند اما با لایه های کمتر هم وجود دارد. در مخزن پلی اتیلن سه لایه هر کدام از لایه ها با رنگ و کاربرد خاصی تولید می شوند که عبارتند از:

  • لایه بیرونی: این لایه به رنگ سفید است و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی نامناسب و ضربه است.
  • لایه میانی: این لایه به رنگ تیره است و مانع از تابش نور خورشید و همچنین مانع از فاسد شدن مایع درون مخزن می شود.
  • لایه داخلی: این لایه در رنگ های سفید، آبی، سبز و غیره تولید می شود( مواد رنگی استفاده شده کاملا بهداشتی هستند) و مانع از تبادلات دمایی بین محیط اطراف و مایع درون مخزن می شود.

ترکیبات دیواره مخزن پلی اتیلن به گونه ای طراحی شده است که تحمل دمای منفی ۴۰ درجه را نیز دارند یعنی در این دما مانع از انبساط و انقباضات شدید شده و به دیواره مخزن آسیبی نمی رسد؛ تنها در یک مورد امکان آسیب رسیدن به دیواره مخزن است که مخزن مورد نظر پر از آب باشد و آب درون آن یخ بزند و افزایش حجم موجب ترک خوردن و در نتیجه آسیب به مخزن شود.

برای جلوگیری از آسیب ناشی از یخ زدگی آب درون منبع، بهتر است لوله های ورودی و خروجی را کاملا عایق بندی کنیم، به این شکل که اگر لوله ورودی در عمقی از زمین قرار دارد، مرتبا آبی با دمای ۱۰ الی ۱۵ درجه از آن وارد مخزن شود و همین امر موجب می شود آب درون مخزن یخ نزند.

حال اگر مخزن پلی اتیلن در مناطق گرمسیری باشد و دما به بالای ۵۵ درجه سانتی گراد برسد، این دما موجب ضعیف شدن دیواره مخزن می شود. اما این شرایط که به مدت طولانی مخزن در معرض دمای بالا قرار گیرد تقریبا هیچ گاه پیش نمی آید، چرا که در شب فرصت خنک شدن وجود دارد اما بهتر است اگر در چنین مناطقی از مخزن پلی اتیلن استفاده می کنید، حتما برای مخزن خود سایه بان فراهم کنید تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود.

انواع مخازن پلی اتیلن

فروشگاه مخزن مارکت تولید کننده انواع مخازن پلی اتیلن در اشکال و لیتراژهای مختلف متناسب با نیاز شما است، از انواع این مخازن می توان به مخازن افقی( خوابیده )، عمودی( ایستاده)، مکعبی افقی و عمودی ( مخازن اسلیم تانک، آسانرو )، بیضی، زیرپله، سه گوش، قیفی و غیره اشاره کرد. در اینجا می خواهیم دو نوع از مخازن را که در حجم ۵۰۰ لیتر  در مخزن مارکت موجود هستند را مورد بررسی قرار دهیم.

  • مخزن ۵۰۰ لیتری زیرپله

مخازن زیرپله ای متداول ترین مخازن ذخیره آب برای نصب در فضای زیرین راه پله ها هستند. با این حال فضای زیرپله ها به دلیل محدودیت هایی که از نظر ابعاد دارند، نیازمند بررسی بیشتری هستند و به راحتی نمی توان هر مخزن آبی را در این مکان ها جای داد. از طرفی تنوع مخازن زیرپله ای کم بوده و ممکن است نیاز پیدا کنید تا از سایر انواع مخازن ذخیره آب در زیر راه پله ها استفاده کنید.

مخزن زیر پله مخزنی در ردیف مخازن افقی ولی شیب دار است که به دلیل شکل ظاهری شیب داری که دارد، بهترین انتخاب برای فضای پرت زیر راه پله ها است. امروزه با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی و ساخت ساختمان هایی با متراژهای کم و فضای کوچک، استفاده از مصالح و تجهیزات ساختمانی که بتواند برای فضای کم یا بی استفاده زندگی امروز مورد استفاده قرار گیرد، بیش از قبل مهم است.

همانطور که از نام مخزن زیرپله پیداست، از این مخازن جهت استفاده از فضای زیرپله که به طور کامل بلااستفاده مانده یا به محلی برای انبار کردن و نگهداری لوازم قدیمی اختصاص دارد استفاده می شود. طراحی و شکل ظاهری مخازن زیر پله ای به گونه ای است، که از آن در مکان هایی مثل زیر راه پله ها، پارکینگ ها و اتاقک های تاسیسات که فضای محدودی دارند استفاده می شود.

تولیدکنندگان مخازن زیرپله ای، در هنگام طراحی و تولید این محصولات عموماً ابعاد استاندارد زیرپله ها را مد نظر قرار می دهند تا مشکلی در این خصوص برای مشتریان به وجود نیاید، ولی با این وجود به دلیل اینکه ممکن است با توجه به محدودیت هایی، ابعاد استاندارد برای زیرپله ها در هنگام ساخت ساختمان ها در نظر گرفته نشود، نیاز است تا اندازه گیری این مکان به دقت کافی انجام شود.

مخزن آب 500 لیتری زیرپله

ویژگی مخزن ۵۰۰ لیتری زیرپله

  • تولید در انواع تک لایه و سه لایه ضد باکتری و جلبک
  • دارای ابعاد استاندارد به منظور قرار گرفتن در انواع زیرپله ها
  • دارای لایه محافظ در برابر اشعه UV آفتاب
  • گارانتی تعویض، تعمیر و خدمات پس از فروش
  • امکان ارسال به سراسر کشور
  • دارای نشان ملی استاندارد ایران
  • دارای پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو
  • امکان ارسال درب آدرس مشتری

کاربرد مخزن ۵۰۰ لیتری زیرپله

مخزن پلی اتیلن زیرپله ای عموماً برای ذخیره سازی آب شرب ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به بی اثر بودن طیف وسیعی از مواد شیمیایی بر روی پلی اتیلن، امکان ذخیره سازی بسیاری از مواد شیمیایی نیز در این مخزن زیرپله نیز وجود دارد. برای اطمینان از سازگاری ماده ای که می خواهید در این مخازن نگهداری فرمایید لطفا با ما مشورت کنید؛ همچنین باید در نظر داشته باشیم از این نوع مخزن برای ذخیره مخزن آب آتش نشانی هم استفاده می شود.

  • مخزن ۵۰۰ لیتری مکعبی

مخزن پلی اتیلن مکعبی یا تانکر مکعبی مانند مخازن آسانرو و مخازن بیضی دارای شکل هندسی خاصی بوده و برای مکان هایی که محدودیت فضا دارند، بسیار مناسب است. مخزن مکعبی به راحتی از انواع درب‌های ورودی قابلیت عبور دارد و به صورت خوابیده برای فضای زیرپله نیز کاربرد دارد؛ اما مناسب‌ترین مخزن برای این منظور،مخزن زیر پله است.

ساخت مخزن مکعبی به صورت یکپارچه، مخزن را تقریباً غیر قابل تخریب می‌کند. استفاده از روش قالب چرخشی که در روش ساخت مخزن آب استفاده می شود، باعث می‌شود مخزن آب مکعبی پلی اتیلن بدون درز، ضد آب و ضد نشت باشد.این مخازن برای استفاده در پشت بام ساختمان هم بسیار مناسب می باشند؛  زیرا سطح مقطع بزرگی دارند و فشار ناشی از وزن سیال را در مساحت و سطح بیشتر پخش می کنند و به سازه و سطح زیرین مخزن فشار کمتری وارد می شود.

در مخازن مکعبی سه لایه به دلیل وجود یک لایه تیره رنگ امکان نفوذ نور آفتاب به داخل مخزن آب وجود ندارد، در نتیجه شرایط برای رشد جلبک ها فراهم نمی شود. از این رو برای ذخیره سازی آب شرب، مخزن آب پلی اتیلن سه لایه توصیه می شود. این مخزن به خوبی می تواند آب مصرفی مورد نیاز ۶  الی ۸  واحد مسکونی را تامین نماید. مزیت اصلی مخزن مکعبی ابعاد و شکل هندسی آن است و به خوبی در مکان هایی که مخازن دیگر امکان نصب ندارند، قابل نصب است و فضای کمی را اشغال می کند. این مخازن به صورت پیش فرض فاقد هرگونه اتصال ورودی و خروجی ( فیتینگ) هستنذ و مشتریان در صورت تمایل و در هنگام ثبت سفارش می توانند درخواست نصب این اتصالات را به کارشناسان فروش شرکت اعلام کنند.

کاربرد مخزن ۵۰۰ لیتری مکعبی

در این قسمت برخی از ویژگی های مخازن مکعبی را نام برده ایم:

  • جهت ذخیره سازی آب شرب
  • جهت ذخیره سازی آب ضروری آتش نشانی
  • جهت ذخیره سازی مایعات صنعتی و شیمیایی

خرید مخزن ۵۰۰ لیتری

برای خرید مخزن ۵۰۰ لیتری بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در خصوص این لیتراژ مخزن را کسب کنید. برای این منظور با کارشناسان مخزن مارکت در تماس باشید و تمامی سوالات خود را در خصوص این مخازن بپرسید.

لیست قیمت انواع منبع آب 500 لیتری

نام محصولطول (cm)عرض (cm)ارتفاع (cm)
مخزن 500 لیتری افقی مجتمع پلاستیک طبرستان1297684
مخزن 500 کرکره ای افقی مجتمع پلاستیک طبرستان1337582
مخزن 500 لیتری افقی هرمز برکه1138999
مخزن 500 لیتری افقی رادمان پلاست1148391
مخزن 500 لیتری عمودی بلند بارزقطران*73140
مخزن 500 لیتری زیرپله دماوند پلیمر1387295
مخزن 500 لیتری مکعبی هرمز برکه1407358
مخزن 500 لیتری عمودی دماوند پلیمر*85115
مخزن 500 لیتری عمودی بلند دماوند پلیمر*67165
مخزن 500 لیتری افقی دماوند پلیمر1407494
مخزن 500 لیتری مکعبی عمودی مجتمع پلاستیک طبرستان7070132
مخزن 500 لیتری بیضی مجتمع پلاستیک طبرستان1439555
مخزن 500 لیتری زیرپله مجتمع پلاستیک طبرستان1377284
مخزن 500 لیتری مکعبی عمودی مجتمع پلاستیک طبرستان1345997
مخزن 500 لیتری عمودی بلند مجتمع پلاستیک طبرستان*66166
مخزن 500 لیتری عمودی مجتمع پلاستیک طبرستان*78106
مخزن 500 لیتری عمودی آذین الوند آسیا*90105
مخزن 500 لیتری عمودی بلند آذین الوند آسیا*60190
مخزن 500 لیتری ابریشم افقی آذین الوند آسیا1387685
مخزن 500 لیتری افقی شادمان مخزن1337577
مخزن 500 لیتری زیرپله شادمان مخزن1336790
مخزن 500 لیتری عمودی بلند شادمان مخزن*64169
مخزن 500 لیتری عمودی شادمان مخزن*86110
مخزن 500 لیتری قیفی رادمان پلاست*86123
مخزن 500 لیتری زیرپله رادمان پلاست1227285
مخزن 500 افقی درب کنار رادمان پلاست1108490
مخزن 500 لیتری زیرپله هرمز برکه1207873
مخزن 500 لیتری عمودی بلند هرمز برکه*67168
مخزن 500 لیتری عمودی هرمز برکه*91108
مخزن 500 لیتری عمودی بلند رادمان پلاست*64177
مخزن 500 لیتری عمودی رادمان پلاست*88102
مخزن 500 عمودی بلند خزر منبع بندر*66177
مخزن 500 لیتری عمودی خزر منبع بندر*80123
مخزن 500 لیتری عمودی بارز قطران,*85105
مخزن 500 لیتری افقی خزر منبع بندر1357585

پس از کسب اطلاعات کافی درباره منبع 500 لیتری، ثبت سفارش خود را به صورت تلفنی یا از طریق وبسایت فروشگاه مخزن مارکت انجام دهید. از مهمترین مزایای سفارش از فروشگاه مخزن مارکت، می توان به امکان ارسال سریع سفارشات به شهرهای تهران، کرج، شیراز و غیره اشاره کرد. هدف مخزن مارکت فراهم کردن خرید بی دردسر و مطمئن مخازن پلی اتیلنی است که در پایان رضایت خریدار را به ارمغان می آورد. برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت مخزن مارکت دات کام مراجعه فرمایید. همچنین صفحه ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دنبال کنید.

دسته‌بندی: مجله

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

3 × 4 =