مخازن سمپاش

مخازن سمپاش

در این مقاله به بررسی مخازن سمپاش در فروشگاه مخزن مارکت می پردازیم؛ پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

مخازن سمپاش جهت نگهداری و ذخیره سازی مواد شیمیایی در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

این مخازن در مجموعه مخزن مارکت از نظر نحوه نصب، در انواع مخازن فرغونی، مخازن سمپاش کششی و مخازن سوارشونده دسته بندی و تولید می شوند؛  مخازن سمپاش می توانند بر روی انواع شاسی ها نصب و مورد استفاده قرار گیرند.

بسیاری از خریداران مخازن سمپاش، اشراف کاملی به انواع مخازن سمپاش و نیاز زمین زراعی و یا باغات خود دارند؛ به همین دلیل کاملاً می دانند که کدام محصول انتخاب بهتری برای آنهاست.

اما برخی از مشتریان ممکن است به تازگی فعالیت زراعی یا باغداری را آغاز کرده اند و ممکن است اطلاعات زیادی در این خصوص نداشته باشند؛ به همین دلیل در ادامه توضیحات مختصری در رابطه با آنها خواهیم داد.

برای انتخاب مخازن سمپاش، تعیین حجم آن نیز اهمیت بالایی دارد. حجم منبع سمپاش باید به صورتی باشد که اولاً جابه جایی و حمل آن توسط وسایل و تجهیزات در دسترس مهیا باشد و همچنین نیاز نباشد هربار به دفعات بالا اقدام به پرکردن منبع سمپاش نمود.

ظرفیت یا حجم تانکر سمپاش، بستگی به نوع سمپاش و تجهیزات (بوم دار، توربولاینر زراعی، باغی)  وابعاد آن تایین می شود.

معمولاً مخزن، منبع یا تانکر سمپاش یک ظرفیت اسمی دارند که با آن شناخته می شوند و یک ظرفیت واقعی که معمولا بیشتر از ظرفیت اسمی آن است مخازن سمپاش پلاستیکی انواع گوناگونی دارند و بر روی شاسی ها و یا ماشین های مختلفی سوار می شوند در نتیجه مشتریان گرامی می توانند بسته به نیاز خود بهترین مخزن سمپاش را انتخاب و خریداری نمایند.

ویژگی مخازن سمپاش چیست؟

  1. سازگاری کامل جهت نگهداری و ذخیره سازی مواد شیمیایی در صنعت کشاورزی
  2. امکان سوراخکاری و نصب انواع اتصالات با استفاده از گردبرهای نجاری
  3. دارای مقاومت در برابر اشعه مخرب فرابنفش خورشید به دلیل استفاده از مواد آنتی یو وی
  4. استحکام و طول عمر بسیار بالا و قابلیت جابه جایی و نصب آسان
  5. مقاوم در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی

انواع مخازن سمپاش چیست؟

مخازن سمپاش سوار شونده و کششی با عنوان مخزن سمپاش پشت تراکتوری نیز شناخته می شوند.در مدل سوار شونده مخزن بر پشت تراکتور و شاسی مناسب قرار داده می شود و با استفاده از بوم های مختلف نظیر بوم ضربدری و یا خطی می توان اقدام به سمپاشی نمود.

در مدل کششی نیاز هست برای شاسی ای که مخزن بر روی آن قرار داده شده است چرخ مناسبی قرار داد تا بتوان به راحتی با تراکتور و یا یک وسیله مناسب دیگر در صورت نیاز اقدام به جابه جایی مخزن سمپاش نمود.

مخزن سمپاش فرغونی

این مخازن حجم پایینی دارند و به راحتی بر روی شاسی های مختلفی قابل نصب و استفاده هستند. متداول ترین شاسی این نوع از مخازن به شکل فرغونی است و به راحتی با نفر نیز قابل جابه جایی است.

مخزن سمپاش سوار شونده یا مخزن سمپاش پشت تراکتوری سوار شونده

این نوع مخزن در سمپاش های پشت تراکتوری سوار شونده عموماً مورد استفاده قرار می گیرند و به همین نام شناخته می شوند. این نوع سمپاش جهت مبارزه با انواع آفات و بیماری ها در کلیه محصولات باغی و زراعی و نیز شستشو و ضد عفونی کردن واحد های دامداری و مرغداری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این مخازن سمپاش که مناسب استفاده برای سمپاش های سوار شونده پشت تراکتوری است در حجم ۶۰۰ لیتر تولید و آماده فروش می باشند.لازم به ذکر است که این مخازن را می توان به عنوان مخازن سمپاش توربولاینر نیز استفاده نمود.

در حال حاضر مخازن سمپاش سوارشونده در دو مدل سه تکه یا پکیج کامل که شامل مخزن سم، شستشوی مدار و دست و صورت و مدل دو تکیه شامل مخزن سم، شستشوی دست و صورت تولید و آماده فروش می باشند.

مخزن سمپاش کششی

این مخزن یکی از جدیدترین مدل های سمپاشی در دنیا می باشد. این نوع مخازن نیازمند شاسی هستند و توسط تراکتور یا وانت می توانند کشیده شوند.

مخزن سمپاش دستی

سمپاش‌ دستی بخاطر اینکه سبک و قابل حمل از طرف انسان می‌باشد، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا کشاورزان، از این دستگاه برای سمپاشی گلخانه‌ها و سمپاشی انواع باغ و باغچه‌های کوچک از آن استفاده می‌کنند. و همچنین برای سمپاشی انواع حشرات مثل کک، سارس و غیره در منازل از این نوع سمپاش‌ها استفاده می شود.

مخزن سمپاش پلاستیکی

در زمان‌های گذشته معمولا مخازن سمپاش از جنس فلز بودند که در مقابل قیمت بالای آنها ، دوام کمتری داشتند؛ ولی امروزه تولیدات داخلی دست به تولید انواع مخزن سمپاشی پلاستیکی زده‌اند که به نسبت انواع فلزی، دارای وزن کمتر و برای حمل بسیار مناسب هستند.
مخزن سمپاشی پلاستیکی انواع زیادی دارد که مناسب برای حمل بر روی ماشین‌های متفاوت هستند، به همین خاطر نسبت به انواع مخزن‌ها، با جنس‌های دیگر، طرفداران بیشتری دارند.
مخزن سمپاش ، که جنس پلاستیکی یا پلی‌اتیلن دارند، انواع مختلفی دارند از جمله سمپاشی کمپرسی، سمپاشی تراکتوری، سمپاشی موتوری و غیره که در حجم‌های متفاوت ساخته می‌شوند.

مخزن سمپاش پلی اتیلن

صنعت پلی اتیلن روزبه روز رو به افزایش میباشد و در هر زمینه ای نیز فعالیت دارد. در صنعت کشاورزی که بسیار تاثیر گذار بوده است نمونه محصولاتی که با پلی اتیلن در صنعت کشاورزی به کار گرفته شده است و تاثیر گذار بوده است عبارت اند از:

  1. تولید انواع مخزن برای باغ
  2. تولید انواع مخزن آب کشاورزی
  3. مخزن های سمپاش پلی اتیلن
  4. وان آبکاری پلی اتیلن
  5. وغیره

کاربرد مخزن سمپاش پلی اتیلن بسیاری گسترده است. جنس تولید شده مخزن سمپاش پلی اتیلن شرکت مخزن مارکت از مواد اولیه مرغوبی تهیه شده است و این باعث عمر بیشتر مخزن میشود؛ سبک بودن پلی اتیلن در کشاورزی بسیار حائز اهمیت بوده است.

نام دیگر مخزن های پلی اتیلنی، پلی مری است که به دلیل کارایی بالا دارای طرفداران زیادی هستند. همانطور که در بالا ذکر شد از مخزن پلی اتیلنی در صنایع مختلف استفاده می شود؛ همچنین از مخزن پلی اتیلنی برای حمل و جابجایی آفت کش ها و مواد شیمیایی دیگر استفاده می شود.

نام اختصاری پلی اتیلن PE می باشد و از دسته ی پلیمر های گرما نرم است. از پلی اتیلن در صنایع مختلفی استفاده می شود از جمله صنغت خودرو سازی و پلاستیک سازی. ساختار اتمی پلی اتیلن به شکلی است که کارایی بسیار بالایی دارد. پلی اتیلن انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک اشاره کرد.

مخازن سمپاش

بخش های اصلی شاسی مخازن سمپاش کششی چیست؟

  1. بدنه یا شاسی اصلی: بدنه اصلی شاسی می باشد و همه قطعات روی آن مونتاژ شده و وزن سمپاش را تحمل می کند. این قطعه می بایست از لحاظ استحکام، یکپارچگی و همچنین تحمل در برابر ضربات کیفیت بالایی داشته باشد.
  2. گارد یا نگهدارنده جلو: این قطعه می بایست از پروفیل با سطح مقطع مربع ساخته شود و شکل آن طبق فرم جلوی محصول فرم دهی شود. این قطعه باید به گونه ای ساخته شود که سطح که سطح بالا و پشت قوطی با سطح زیر و جلو محصول در تماس کامل می باشد. در حقیقت این گارد برای تحمل نیروی وزن قسمت جلوی مخزن  و جلوگیری از حرکت رو به جلو محصول در هنگام حمل و نقل می باشد.
  3. گارد یا نگهدارنده عقب: این قطعه از پروفیل با سطح مقطع مستطیل ساخته می شود. این قطعه به گونه ای باید ساخته شود که سطح بالا و پشت قوطی با سطح زیر و پشت محصول در تماس کامل باشد. در حقیقت این گارد برای تحمل نیروی وزن قسمت پشت مخزن و جلوگیری از حرکت روبه عقب محصول در هنگام حمل و نقل می باشد.
  4. گارد یا نگهدارنده بغل: این قطعه از پروفیل با سطح مقطع دایره ای ساخته شده و باید مانند شکل سمپاش فرم دهی شود. این قطعه باید در انحنای انتهای دو سطح افقی و عمودی محصول قرار گیرد.در حقیقت برای تحمل نیروی وزن رو به پایین، حفظ تعادل محصول در برابر گشتاورهای ناشی از حمل و نقل و تحمل تنش های ناشی از ضربات آب به محصول می باشد.
  5. گارد تعادل: این قطعه با توجه ابعاد و زاویه کف مخزن ساخته شده و در دو طرف شاسی قرار دارد و علاوه بر تحمل نیروی وزن رو به پایین مخزن، وظیفه حفظ تعادل مخزن در برابر نیروهای جانبی ناشی از گشتاور در سرپیچ ها را به عهده دارد. استفاده از تقویت کننده (لچکی) در این قطعات برای جلوگیری از انعطاف پذیری و تغییر شکل آن الزامیست.
  6. رکاب: برای ایستادن افراد روی شاسی و کنترل و دسترسی به درب و داخل مخزن استفاده می شود..
  7. محل اکسل یا محور چرخ ها: کل وزن شاسی و مخزن روی محور اصلی شاسی می باشد که چرخ ها را به شاسی متصل می کند. بدیهیست نصب موقعیت درست این قطعه نقش مهمی در حفظ تعادل و هندلینگ سمپاش دارد.

قیمت مخزن سمپاش

منبع سمپاشی بسته به جنس و نوع و مرغوبیت آنها، قیمت‌های متفاوتی دارد؛ بنابراین کسانی که می خواهند مخزن مناسب و باکیفیتی تهیه کنند باید بدانند که نسبت کیفیت باید هزینه بیشتری بپردازند.

بطور کلی برای اطلاع از آخرین قیمت ها با شماره 22617363-021تماس حاصل فرمایید.

 

 

دسته‌بندی: راهنما