مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید تانکر ده هزار لیتری باید به آن‌ها توجه داشت

برای حفظ گوارایی آب و نگهداری مایعات خوراکی با کیفیت اولیه، از تانکر آب ده هزار لیتری استفاده می‌شود‌. این تانکر ظرفیت مناسبی داشته و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. از این رو به صورت گسترده در واحد‌های مسکونی، صنایع مختلف و… به کار می‌رود. اگر به مهم‌ترین نکات خرید این تانکرها دقت نکنید، ممکن است محصولی را بخرید که هیچ کاربردی ندارد. پس در این مقاله از مخزن مارکت با بررسی مهم‌ترین نکات خرید تانکر ده هزار لیتری به شما کمک می‌کنیم خریدی مطمئن و هوشمندانه‌ داشته باشید.

نکات خرید تانکر ده هزار لیتری

یکی از بهترین مخازن نگهداری آب با داشتن حجم و ظرفیت مناسب، منبع پلاستیکی ده هزار لیتری است. این محصول برای ذخیره‌سازی آب و انواع مایعات، مواد شیمیایی و مواد خوراکی مناسب است و کیفیت ساخت بالایی دارد. از این رو باعث می‌شود تا آب درون مخزن به هیچ وجه بو و مزه‌ دیگری به خود نگیرد. با توجه به اهمیت خرید منبع ده هزار لیتری و کارایی این محصول، توجه به نکات خرید آن، ضروری به نظر می‌رسد.

۱. بررسی حجم آب ذخیره شده

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا مخزن ده هزار را برای ماده‌ای به غیر از آب تهیه می‌کنید یا خیر. همچنین باید کافی بودن حجم آب ذخیره را مورد بررسی قرار داده و سپس تانکر ده هزار لیتری پلی‌اتیلن را خریداری کنید.

به عنوان مثال در یک پروژه ساختمانی تهیه این مخزن می‌تواند برای یک مجتمع مسکونی ۲۰ تا ۴۰ واحدی کافی باشد. مخزن آبی که برای آبیاری باغ و فضای سبز نیز به کار می‌رود، برای آبیاری هفتگی ۲۰۰ اصله نهال مناسب است. به عبارتی هر نهال در هفته به ۵۰ لیتر آب احتیاج دارد. مخزن آب آتش‌نشانی نیز مطابق با منطقه شهری مورد نظر متفاوت است.

۲. سازگار بودن محل استقرار مخزن با ابعاد آن

مخزن ده هزار لیتری دارای قطر ۲۲۵ و ارتفاع ۲۳۵ سانتی‌متر است. بررسی سازگاری ابعاد مخزن با محل نصب نیز ضرورت دارد.

۳. بررسی وجود مانع در محل نصب تانکر

باید محل نصب را بررسی کنید تا از عدم وجود درب یا گلوگاهی باریک در مسیر انتقال مخزن ده هزار مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که علاوه بر سازگاری ابعاد محل نصب، باید راهی هموار برای انتقال مخزن آب به محل نصب وجود داشته باشد.

۴. زیرسازی مناسب محل نصب مخزن

محل نصب مخزن ده هزار لیتری باید در قسمت‌های کف و سطح کاملا صاف، یکدست و محکم باشد. وزن مخزن به همراه آب داخل آن در حدود ۱۰ تن است‌. مخزن آب با داشتن استحکام کافی، توان تحمل این وزن را دارد‌. البته ایجاد یک لایه بتن به ضخامت ۱۰ سانتی‌متر بر روی زمین و پوشاندن آن با سیمان لیسه کشی شده یا موزاییک می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

شما می‌توانید با خاک‌برداری باغچه به صورت دستی و پر کردن آن با ماسه بادی، یک سطح صاف، یکدست و تراز شده ایجاد کنید‌. البته باید از عدم سرریز آب مطمئن شوید تا زیرسازی آسیب نبیند و کف محل قرارگیری مخزن از تراز خارج نشود. راه کاربردی دیگر هم یکنواخت کردن سطح خاک باغچه با تراز و شمشه بنایی است‌. در این صورت با چیدن موزاییک، امکان استفاده از مخزن ده هزار فراهم می‌شود.

۵. نصب فیلتر پیش تصفیه برای حذف گل و لایی

برای اینکه از رسوب گل و لایی یا زنگ آهن جلوگیری کنید، در ورودی منبع پلاستیکی ده هزار لیتری یک فیلتر و پیش تصفیه نصب کنید‌. با این روش نیازی به نظافت سالانه مخزن نخواهید داشت.

۶. مراقبت از فیتینگ‌ها

در صورتی که فیتینگ تانکر ده هزار لیتری از قبل نصب شده باشد، مخزن را با دقت تخلیه کنید تا از برزو ضربه به فیتینگ جلوگیری شود.

۷. توجه به جنس مخزن آب

پرفروش‌ترین مخازن ذخیره آب از جنس پلی‌اتیلن یا فلز هستند. مخازن پلاستیکی از پلی‌اتیلن بهداشتی و باکیفیت ساخته شده‌اند و در مقایسه با مخازن فلزی در اولویت هستند. البته در صورتی که محل نصب مخزن به شعله‌های آتش نزدیک بوده و یا امکان برخورد شدید اجسام به تانکر وجود داشته باشد، خرید مخزن فلزی در اولویت است.

به طور کلی نصب منبع ده هزار باید با رعایت نکات اصولی و در بخشی ایمن صورت بگیرد. معمولا مخازن فلزی دچار زنگ زدگی یا خوردگی می‌شوند‌. در مقابل مخازن پلی‌اتیلن مقاومت بالایی دارند و در ابعاد دلخواه قابل سفارش هستند. این مخازن برای مصارف خانگی و صنعتی مناسب بوده و تنوع زیادی دارند.

۸. توجه به قیمت مخزن آب

مخازن نگهداری آب با توجه به متریال به کار رفته، دوام و ماندگاری، بهداشتی بودن یا نبودن، گارانتی و خدمات پس از فروش و پارامترهای دیگر قیمت‌های متفاوتی دارند. در این میان تهیه منبع پلاستیکی ده هزار لیتری با قیمت واقعی اهمیت بالایی دارد؛ زیرا با تضمین کیفیت ساخت مخزن، امکان برخورداری از امکانات متعدد فراهم می‌شود. به طور کلی مخزن ده هزار لیتری قیمت مناسبی دارد و انتخابی اقتصادی و مقرون به صرفه‌ محسوب می‌شود.

۹. انتخاب مخزن ضد جلبک، آنتی باکتریال و ضد UV

در صورتی که محل نصب مخزن امکان نفوذ نور را فراهم می‌کند، خرید یک مخزن ضد جلبک لازم و ضروری است. در غیر این صورت با فراهم آمدن امکان رشد باکتری‌ها، آب جلبک می‌زند و نمی‌تواند برای مصارف بهداشتی استفاده شود. مخزن آب پلی‌اتیلن سه لایه بهترین انتخاب است. این مخزن بدنه ضد UV دارد و به صورت آنتی باکتریال طراحی شده است.

۱۰. انتخاب صحیح محل نصب مخزن آب

شما باید محل نصب مخزن نگهداری آب را آماده کنید و به محل عبور یعنی به درب‌ها، راهرو‌ها و… توجه کنید. به طور معمول بهترین محل نصب مخزن آب در داخل ساختمان‌ها و مکان‌هایی مثل پشت بام، پارکینگ، موتورخانه، زیرزمین و… است. از این رو توجه به محل نصب مخزن و در نظر گرفتن فضایی مناسب لازم و ضروری به نظر می‌رسد. سطح محل نصب مخزن نیز بسیار مهم است و باید کاملا صاف و بدون هرگونه پستی و بلندی انتخاب شود.

۱۱. ارسال مخزن آب با رعایت نکات ایمنی

رعایت کردن نکات ایمنی و توجه به اصول بارگیری، ارسال و تخلیه مخزن بسیار مهم است. افراد مبتدی ممکن است باعث آسیب‌رسانی به مخزن شوند اما اگر از رانندگان آموزش دیده استفاده شود، مخزن بدون آسیب دیدگی بارگیری و ارسال می‌شود.

۱۲. بررسی استاندارد‌ها و پروانه بهداشتی

ممکن است تولیدکنندگان سودجو در کارگاه‌های زیرزمینی اقدام به تولید مخزن آب غیر بهداشتی کنند. در این شرایط توجه به کیفیت مخزن و بهداشتی بودن آن لازم و ضروری است و نباید تنها به معیار‌های ضخامت و وزن توجه شود. در این مواقع انتخاب یک فروشگاه معتبر اهمیت بالایی دارد و باعث دریافت ضمانت و خدمات پس از فروش مناسب می‌شود.

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید مهم‌ترین نکات خرید تانکر ده هزار لیتری چیست، بهتر است با اعتماد به یک تیم حرفه‌ای از بارگیری صحیح و ارسال به موقع مخزن مطمئن شوید. همچنین با ایجاد زیرسازی مناسب و فراهم کردن یک سطح صاف، یکدست و تراز شده از قابلیت‌های متعدد این محصول بهره‌مند شوید. بدون شک بیش‌ترین کارایی مخزن مربوط به ویژگی‌های آن است و عدم نفوذ نور به محصول مورد نظر ضرورت دارد. شما می‌توانید از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان فروش ما در مخزن مارکت، تانکرهای ده هزار لیتری را بخرید. پیش از خرید این تانکرها نیز با تیم پشتیبانی و مطالعه مقالات وبلاگ در فروشگاه اینترنتی مخزن مارکت، از نکات پیش از خرید این محصول اطلاع پیدا کنید.

دسته‌بندی: مجله