راهنمای کامل خرید مخزن افقی + معرفی مخزن افقی

در این مقاله قصد داریم تا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر این مخزن آشنایی پیدا کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید مخزن افقی پلی اتیلن را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
یکی از مخازن پرکاربرد در صنعت، مخزن افقی است. به طور کلی مخازن افقی به صورت استوانه‌ای خوابیده و افقی بر روی زمین قرار می‌گیرند و در برخی از موارد ممکن است به دلیل کمبود فضا، این مخازن مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از پایه‌هایی از جنس خود مخزن از جمله مواردی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. وجود پایه‌ها این امکان را می‌دهد تا مخزن به صورت ثابت و پایدار در جای خود ثابت بماند.

 

با مخازن پلی اتیلن افقی بیشتر آشنا شوید!

مخزن پلی اتیلن افقی معمولا برای ذخیره کردن مواد شیمیایی، آب یا دیگر سیالات استفاده می‌شود. معمولا مخزن افقی زمانی استفاده می‌شود که فضای مورد نظر ارتفاع محدودی دارد و نمی‌توان از مخازن عمودی استفاده کرد. مخزن‌های افقی برای ذخیره سازی نفت در شرکت‌های تولید و‌ پالایش نفت، زیر ساخت‌های کارخانه ذخیره سازی صنایع و دیگر شرکت‌ها و‌ تاسیسات صنعتی کاربرد دارد.

مخزن‌های پلی اتیلن افقی علاوه بر ذخیره مایعات، برای اندازه‌گیری فرآورده‌های نفتی و همچنین توزیع آن‌ها کاربرد دارد. با توجه به چند لایه بودن این مخازن افقی، می‌توان درون این مخزن‌ها مواد نفتی سبک و سنگین، مواد سوختی، انواع روغن‌های مختلف، محلول شیمیایی و اسیدی، محصولات غذایی، آب ،مواد روان کننده و … را ذخیره کرد. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از مخزن‌های افقی به عنوان مخزن آتش نشانی است.

 

استفاده از مخزن افقی چه مزایایی دارد؟

حال که تا حدودی با منبع پلی اتیلن افقی آشنا شدیم، بهتر است که با مزایای این مخزن هم آشنایی پیدا کنیم.

  • کاربرد گسترده مخزن افقی

مخزن افقی معمولا در صنایع مختلفی همچون صنایع کشاورزی، شیمیایی و …  استفاده می‌شود. برای ذخیره کردن مایعات و مواد شیمیایی، منبع پلی اتیلن افقی بهترین گزینه است. به دلیل ابعاد و نوع طراحی این مخزن، حمل و نقل بسیار راحتی دارد و افرادی که قصد دارند مایعات در حجم بالایی را نگهداری و‌ انتقال دهند، می‌توانند از این مخزن استفاده کنند.

  • حجم بسیار مناسب و ارتفاع کم

اگر برای استفاده از مخزن با محدودیت ارتفاع مواجه هستید و نمی‌توانید از مخازن عمودی استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از مخزن افقی است.  طراحی و ساختار مخزن افقی به گونه‌ای است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. بنابراین اگر فضای بسیار کمی دارید یا ارتفاع فضای مورد نظر شما بسیار کوتاه است، دیگر نگران نباشید و از مخزن‌های افقی استفاده کنید. مخزن پلی اتیلن افقی به راحتی در هر کجا که نیاز داشته باشید، جای می‌گیرد و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کند.

  • عدم نیاز به افراد متخصص و پرسنل

طراحی این مخازن افقی به گونه‌ای است که علاوه بر جابه‌جایی آسانی که دارد، نصب آن هم بسیار راحت بوده و نیازی به نیروی متخصص ندارد. بنابراین هر چه حمل و نقل آن راحت‌تر باشد، به پرسنل کمتری نیاز دارد و زمان کمتری صرف نصب آن می‌شود.

  • کنترل دمای بالا

اگر برای ذخیره کردن محصولاتی همچون فرآوری نوشیدنی و لبنی از منبع پلی اتیلن افقی استفاده می‌کنید، مهم‌ترین فاکتور کنترل دما است. علاوه بر اینکه مخزن مورد نظر شما باید چند لایه باشد و شکل مناسبی هم داشته باشد، باید بتواند دما را هم تا حد قابل قبولی کنترل کند. این نوع مخازن می‌تواند در گرم کردن یا خنک کردن مایعات بسیار موثر باشد و با توجه به قابلیت حمل و نقل آسان، بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از سایر مخازن است.

  • قیمت پایین و مقرون به صرفه

مخزن‌های افقی پوشش سطحی بالاتری نسبت به دیگر مخزن‌ها دارند. بنابراین می‌توانند با کارایی بیشتری نسبت به دیگر مخازن، مایعات را ذخیره کنند. همچنین از نظر هزینه، این مخازن قیمت معقول‌تر و قابل قبول‌تری نسبت به مخزن‌های عمودی دارند. به دلیل اینکه حمل و نقل آن‌ راحت‌تر بوده و هزینه‌ی بسیار کمتری بابت آن پرداخت می‌شود.

 

چرا باید مخزن پلی اتیلن افقی بخریم؟

برای بسیاری از افراد دلایل بسیار زیادی برای انتخاب این مخزن وجود دارد. حال می‌خواهیم که چندین موارد از دلایلی که باید این مخزن‌ها را تهیه کنیم را به شما بگوییم.

مخزن‌های پلی اتیلن افقی از مواد و متریالی که چگالی بالایی دارند، ساخته می‌شود. همین امر موجب شده تا این مخزن‌ها وزن بسیار پایینی داشته باشند. اگر جابه‌جایی مخزن برای شما اهمیت داشته باشد، به دلیل وزن پایین مخزن افقی، کار شما بسیار راحت است. همچنین مخزن فقی برای اماکنی که محدودیت ارتفاع دارید، بهترین انتخاب است.اگر به دنبال یک مخزن کوچک و راحت برای مکان کوچکی می‌گردید، مخازن افقی کاملا ایده‌آل هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.

 

مخازن آب پلی اتیلن افقی در کجا استفاده می شوند؟

بیشترین کاربرد مخزن افقی در صنایع کشاورزی است. به دلیل مزایای زیادی که این مخازن دارند، در صنعت کشاورزی از محبوبیت زیادی برخوردار است. در صنعت کشاورزی برای ذخیره کردن کود و مواد شیمیایی، ذخیره کردن آب، نگهداری سم‌های شیمیایی و … از این نوع مخزن استفاده می‌شود.

همانطور که در بالا هم گفتیم سایز و ابعاد مخزن‌های افقی بسیار کوچک‌تر از سایز مخزن‌ها است. به طوری که به راحتی جا به جا می‌شوند. بنابراین اصلی‌ترین دلیلی که مخازن افقی در صنعت کشاورزی بسیار استفاده می‌شوند همین سهولت در حمل و نقل و جابه جایی راحت است. علاوه بر این مقاومت مخازن افقی هم بالا بوده و مواد شیمیایی بدون هیچ نگرانی در آن نگهداری می‌شوند.

 

ویژگی‌های مهم مخزن‌های افقی کدام‌اند؟

  1. نصب بسیار آسان و راحت
  2. کاملا یکپارچه و بدون هیچ گونه درز
  3. قابلیت حمل و نقل آسان
  4. هزینه معقول و پایین
  5. مقاومت بالا در برابر حرارت
  6. مقاومت بالا در برابر اسیدها و بازها
  7.  دارای کارت گارانتی و خدمات پس از فروش
  8. چند لایه بودن مخازن افقی
  9. مقاومت بالای مخزن افقی در برابر اشعه فرابنفش و دارا بودن خاصیت ضد جلبک برای نگهداری آب شرب
  10. استفاده از مواد و متریال اولیه کاملا بهداشتی و با کیفیت

 

سخن پایانی در خصوص مخازن افقی

در این مقاله در خصوص مخزن‌های افقی صحبت کردیم. زمانی که محدودیت مکان وجود دارد، مخزن‌های پلی‌ اتیلن افقی بهترین گزینه و انتخاب هستند. این نوع مخزن‌ها در صنعت کشاورزی به دلیل مقاومت و استحکام بالا برای نگهداری کود و مواد شیمیایی، سم‌ها و نگهداری آب استفاده می‌شوند.

دسته‌بندی: مجله