افزایش فشار آب مخزن آب

کاهش فشار آب در مجتمع‌ها و ساختمان‌ها از جمله مشکلات قابل توجهی است که احتمالاً همه ما با آن روبرو شده‌ایم. امروزه با توجه به کمبود و بحران آب در کشور، بیشتر آپارتمان‌ها به خصوص طبقات و واحدهای بالایی  با مشکل فشار آب روبرو هستند. در این صورت استفاده از یک مخزن یا تانکر آب تا حد زیادی می‌تواند مشکلات این‌چنینی را کاهش دهد.

به طور کلی کاهش فشار آب در مواقع استحمام، شستشوی ظروف و… سبب شده است تا افراد ساکن در مجتمع‌ها و ساختمان‌ها، به فکر روش‌هایی برای افزایش فشار آب باشند تا در نهایت بتوانند فشار آب قابل قبولی را برای انجام امور مختلف داشته باشند. حال در ادامه سعی می‌کنیم به بررسی بهترین راه‌کارها برای افزایش فشار آب منبع آب بپردازیم.

نحوه افزایش فشار منبع آب

روش‌های مختلفی برای افزایش تانکر آب وجود دارد که در ادامه سعی کرده‌ایم به مهم‌ترین آنها اشاره کنیم. گفتنی است اگر نیاز به مشاوره در این زمینه دارید، کافی است از طریق وبسایت مخزن مارکت اقدام به دریافت مشاوره کنید. همچنین در نظر داشته باشید که خرید بهترین مخزن آب به بررسی دقیق احتیاج دارد و برای این منظور نیز خرید از مجموعه‌های معتبر کمک کننده است. حال به 3 روش‌ مختلف افزایش فشار آب منبع آب اشاره می‌کنیم:

·           افزایش ارتفاع مخزن آب

از موثرترین روش‌های افزایش فشار آب مخزن، قرار دادن این وسیله کاربردی در ارتفاع بالاتر از سطح زمین است. در واقع اگر مخزن یا تانکر آب در ارتفاع کمی قرار داشته باشد، فشار گرانش مناسب به مخزن اعمال نمی‌شود که این موضوع باعث فشار بسیار پایین آن خواهد شد. به طور کلی توصیه می‌کنیم مخازن آب را در ارتفاعات ساختمان‌ها مانند پشت بام قرار دهید تا نیروی گرانش سبب فشار بیشتر آب شده و در نتیجه آبرسانی به ساختمان یا مجتمع‌ها شکل بهتری پیدا کند.

·           به‌کارگیری از لوله‌ با قطر کم

اگر می‌خواهید فشار آب مجتمع‌ها را حتی برای طبقات و واحدهای بالایی افزایش دهید، می‌توانید از یک لوله با قطر کم استفاده کنید. در کل، با کاهش قطر لوله، سرعت آب درون آن افزایش می‌یابد و با افزایش سرعت، فشار نیز بیشتر می‌شود. البته در برخی از موارد به علت موقعیت خاصی که برخی ساختمان‌ها یا مجتمع‌ها دارند، استفاده از لوله‌های باریک اقدامی کارشناسی شده نیست. با این وجود توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه تغییر در سیستم لوله‌کشی، با یک مهندس مشاور یا کارشناس آب و فاضلاب مشورت کنید.

·           استفاده از پمپ آب

استفاده از پمپ آب می‌تواند برای افزایش فشار آب منبع آب در سیستم آب‌رسانی ساختمان‌ها مفید باشد. با قرار دادن یک پمپ در خط لوله آب، می‌توانید فشار آب را افزایش دهید و به راحتی برای مصارفی مانند دوش یا سیستم‌های آبیاری با فشار عالی از آن استفاده کنید. به طور کلی وقتی پمپ آب را در خط لوله قرار می‌دهید، آب از سطح پایین به سطح بالا پمپاژ شده و فشار آب افزایش می‌یابد. گفتنی است این روش به جهت افزایش مخزن آب باید با انتخاب پمپ مناسب همراه باشد و توصیه می‌کنیم برای انتخاب پمپ دلخواه دو نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  •           برای انتخاب پمپ مناسب، باید نیازهای مصرفی آب مجتمع یا ساختمان خود را شناسایی کنید؛ از جمله، مقدار آب مورد نیاز و فشار مطلوب. با مشاوره با یک مهندس متخصص، می‌توانید پمپی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را در شرایط دلخواه داشته باشد.
  •           پمپ را به درستی نصب کنید و مطمئن شوید که خطوط لوله به درستی متصل شده‌اند. همچنین، می‌توانید از تجهیزات مختلف برای حفظ فشار ثابت در سیستم استفاده کنید. همچنین پس از نصب، پمپ را به درستی تنظیم نمایید و مراقبت و نگهداری منظم را انجام دهید. این شامل تمیز کردن فیلترها، بررسی و تعویض قطعات و سایر وظایف نگهداری است.

بررسی افزایش تانکر آب با بوستر پمپ

بوستر پمپ یک یا چند پمپ است که به شکل موازی به هم وصل شده و برای افزایش فشار آب در سیستم استفاده می‌شود. این نوع پمپ می‌تواند آب را از یک نقطه با فشار پایین جمع آوری کرده و با افزایش فشار آن را به لوله‌های آب‌رسانی وصل نماید. استفاده از این روش، به خوبی امکان آبرسانی به طبقات بالاتر را در ساختمان‌ها یا مجتمع‌ها می‌دهد. حال برای این که بتوانید از بوستر پمپ در سیستم آب بهره ببرید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  •           ابتدا نیازهای آب محل زندگی‌تان را بررسی کنید و بررس کنید که در کدام نقاط سیستم به فشار آب بیشتری نیاز دارد. ممکن است نیاز به فشار بیشتر در سیستم آب سرد، سیستم آب گرم یا سیستم آبیاری باشد.
  •           با مشاوره یک متخصص، بوستر پمپی را انتخاب کنید که قادر به تامین فشار آب مورد نیاز باشد. در این مرحله، نیازمندی‌های سیستم آب مانند قطر لوله‌ها و سرعت آب را لحاظ کنید.
  •           پس از خرید بوستر پمپ، آن را به صورت صحیح نصب کنید. این شامل اتصال به خطوط لوله، اتصال به سیستم برق و تنظیمات اولیه مربوط به فشار و دبی پمپ است. همچنین، مراقبت از فیلترها و… برای حفظ عملکرد بهینه بوستر پمپ نیز مهم است.
  •           برای حفظ عملکرد بهینه بوستر پمپ، به نگهداری منظم و تعمیرات دوره‌ای آن توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که فیلترها تمیز هستند و قطعات پمپ در وضعیت سالم قرار دارند.

جمع بندی

به طور کلی برای افزایش فشار آب منبع آب روش‌های مختلفی وجود دارد و البته این مورد قبل از هر چیزی به خرید مناسب یک مخزن آب مرتبط است. در واقع در ساختمان‌ها، مجتمع‌ها و صنایع باید از بهترین تجهیزات به جهت آب‌رسانی به واحدها استفاده شود که کیفیت و نوع مخزن انتخابی فوق العاده دارای اهمیت است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی مخازن آب مناسب و به جهت داشتن افزایش مخزن آب از مشاوران مخزن مارکت استفاده کنید.

گفتنی است مدیران این مجموعه با در نظر گرفتن شرایط ساختمان مدنظرتان بهترین مشاوره را درباره انتخاب روش‌های افزایش فشار آب منبع آب در اختیارتان قرار می‌دهند. همچنین برای خرید مناسب‌ترین تانکر آب نیز به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند. حال برای این که بتوانید به موارد عنوان شده بدون کمترین دغدغه دسترسی داشته باشید، کافی است از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مجموعه مخزن مارکت در تماس باشید.

دسته‌بندی: مجله

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

10 + 13 =