سوالات متداول

سوالات متداول

در اینجا به تعدادی از سوالات متداول شما مشتریان عزیز پاسخ می دهیم پس با ما همراه باشید.

1.آیا از مخازن پلی اتیلن برای مایعات دیگر هم میشود استفاده کرد ؟

 

با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده این مخازن از جنس پلی اتیلن و دارای تاییدیه های وزارت بهداشت و گواهی نامه Food Grade بودن است از آن برای نگهداری انواع مایعات می توان استفاده کرد. ضمنا با توجه به اینکه پلی اتیلن پیوند آزاد ندارد و از لحاظ شیمیایی غیرفعال است از این مخازن برای نگهداری انواع مایعات غذایی ، اسیدها، مواد شیمیایی و نفتی می توان استفاده نمود

۲.آیا طعم و مزه آب آشامیدنی در مخازن پلی اتیلن تغییر میکند ؟

در صورت استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد دارای تاییدیه وزارت بهداشت ، زمان پخت استاندارد محصول و عدم استفاده از افزودنی های نامتعارف در فرآیند تولید نباید هیچگونه تغییری در رنگ ، بو و مزه مایع نگهداری شده داخل مخزن ایجاد شود.

۳. علت نصب سرریز در مخازن چیست ؟ و در صورت عدم نصب چه مشکلی برای محصول بوجود می آید ؟

به طور کلی سرریز در مخازن جهت کنترل سطح آب داخل مخزن بکار می رود و در مواقع پر یا خالی شدن مخزن از تغییر شکل مخزن (دفرمگی) آن جلوگیری می کند.

 ۴. با وجود نصب فلوتر (شناور) روی مخزن آیا نیازی به نصب سرریز میباشد ؟

فلوتر(شناور) نقش کنترل سطح آب مخزن را دارد و در مواقع پر یا خالی شدن به عنوان یک تنظیم کننده عمل می کند.

۵. کدام یک از مخازن برای نگهداری انواع اسید مناسب تر است ؟

مخازن عمودی ، این مخازن به دلیل شکل ظاهری که دارند (طراحی و مهندس استوانه ای شکل و سطح مقطعی که برای نگهداری انواع مایعات اسیدی انتخاب مناسب تری هستند) .

۶. آیا مخازن پلی اتیلن ضد جلبک هستند؟

بله، مخازن سه لایه به علت داشتن یک لایه جلوگیری کننده نفوذ نور خورشید به داخل مخزن کاملاً ضد جلبک هستند . ضمناً در صورتیکه از مخازن تک لایه و دو لایه در مکانهای مناسب (به پاسخ سوال ۳ رجوع شود) استفاده شوند، جلبک در آنها نیز رشد نخواهد کرد .

۷.آیا این مخازن را می توان به صورت تحت فشار مورد استفاده قرار داد؟

خیر، این مخازن فقط جهت استفاده در فشار اتمسفری طراحی و تولید شده اند.

۸.آیا یخ زدن آب موجب آسیب دیدن مخزن می گردد؟

خیر، یخ زدگی آب به خودی خود موجب آسیب دیدن مخزن نمی شود فقط باید اطمینان حاصل گردد که فضای خالی در بالای مخزن جهت انبساط آب در دمای صفر تا ۴ – درجه سانتی گراد وجود داشته باشد.

۹. عمر مخازن پلی اتیلن چقدر است؟

شرایط مختلفی وجود دارند که هر یک به نوبه خود بر عمر مخزن اثر می گذارند: نوع و دمای موادی که در مخزن نگهداری می شوند: اگر مخازن در دمایی که جهت کاربری در آن طراحی نشده اند مورد استفاده قرار گیرند عمر کوتاه تری خواهند داشت.

 برخی از مواد شیمیایی اثرات بلند مدت برروی پلی اتیلن دارند. به عنوان مثال محلول هیپو کلریت سدیم (آب ژاول) در اثر مجاورت با نور خورشید و افزایش دما تخریب می شود.

 این امر باعث ایجاد رسوب در کف مخزن می شود و در صورتی که این رسوبات به صورت ادواری از کف پاک شوند، عمر مخزن افزایش خواهد یافت. نحوه استقرار مخزن: یکی از مهمترین عواملی که برعمر مخزن اثر می گذارد عدم استقرار صحیح مخزن است.

 جهت آگاهی به دستور العمل نحوه صحیح استفاده از مخازن مراجعه کنید. این دستورالعمل به همراه برگه گارانتی توسط نمایندگی مجاز محصولات مجتمع پلاستیک طبرستان تحویل شما خواهد شد.

 مجاورت در برابر نور خورشید و اشعه ماوراءبنفش: مخازنی که در فضاهای سرپوشیده نگهداری می شوند عمر بیشتری نسبت به مخازنی دارند که در مجاورت اشعه ماوراء بنفش خورشید نگهداری می شوند.

 نحوه کاربری مخزن: مخازنی که جهت نگهداری سیالات به کار می روند و میزان سیال در آنها همیشه در یک سطح مشخص باقی می ماند عمر بیشتری از مخازنی دارند که دائماً در معرض پر و خالی شدن قرار دارند.

 ضمناً مخازنی که در یک مکان خاص نصب و نگهداری می شوند از مخازنی که دائماً در حال انتقال و حمل و نقل هستند به علت قرار گرفتن در معرض تنش های کمتر، عمر بیشتری دارند.

۱۰.تفاوت بین مخازن افقی و عمودی ازنظرکیفیت چیست؟

فرق بین مخازن افقی و عمودی در وزن محصول و طراحی آن میباشد. مواد اولیه، پروسه تولید و کیفیت محصولات همگی یکسان بوده است.

۱۱. آیادرصورت شکستگی یا سوراخ شدن قسمتی ازمخزن، امکان تعمیر آن وجود دارد؟

بله

12. چرا مخازن افقی از مخازن عمودی با حجم یکسان گرانترند؟

سوالاتی از این دست بعضی از اوقات توسط مشتریان گرامی از ما پرسیده می شود و دلیل این یکسان نبودن قیمت مخازن اب پلی اتیلن  قالب های مختلف با حجم یکسان را از ما پرس و جو می نمایند.

 در پاسخ به سوال های فوق باید بگوییم که قیمت مخزن پلی اتیلن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد . اما به طور کلی باید بگوییم که مواد اولیه، تاثیر گزارترین پارامتر ارزش گذاری و قیمت گذاری یک محصول پلی اتیلنی به حساب می آید.

 در نتیجه با فرض یکسان بودن کیفیت مواد اولیه، وزن مواد اولیه باعث می شوند تا یک محصول نسبت به سایر محصولات با حجم یکسان افزایش یا کاهش یابد؛ به عنوان مثال مخزن ۱۰۰۰ لیتری افقی به دلیل دارا بودن پایه های پلی اتیلنی، وزن بیشتری نسبت به مخزن ۱۰۰۰ لیتری عمودی پیدا کرده در نتیجه قیمتش بیشتر می باشد. این مثال برای سایر مخازن مکعبی و زیر پله ای نیز صدق می کند.

 

13.برای تامین آب شرب، مخزن پلی اتیلن چند لیتری تهیه کنیم؟

مطابق اعلام آبفا شهر تهران برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ لیتر حجم ذخیره آب مورد نیاز است؛ مثلا یک مجتمع هشت واحدی به ۲۰۰۰ لیتر آب ذخیره قبل از پمپ (تامین فشار آب ) در ساختمان نیازمند است.در نتیجه این ساختمان  نیاز به یک مخزن آب پلاستیکی  ۲۰۰۰ لیتری می باشد.

14.قیمت محصولات پلی اتیلن در تهران؟

در این متن ابعاد و قیمت برخی مخازن پلیمری در بازار تهران را بررسی خواهیم کرد.

  ویژگی های اختصاصی مخازن پلی اتیلن و پلیمری بازار تهران کدام اند؟

1.بر خلاف مخازن فلزی که نمی توانند از مواد شیمیایی و اسیدی پذیرایی کنند، مخازن پلی اتیلنی بدون هیچگونه محدودیتی به کار گرفته می شوند و خورندگی روی آن ها تاثیر ندارد.

2.مخازن پلی اتیلنی بسیار سبک هستند و اصلا نیازی نیست برای حمل و نصب آن ها تدبیر ویژه ای اندیشید.

3.مخازن پلی اتیلنی به خاطر انعطاف بالا و البته وزن پایین، می توانند به عنوان تانکر یا به شکل چرخدار طراحی شوند و در شرایط متحرک به کار گرفته شوند.

4.بر خلاف سایر مخازن که در برابر عوامل مخرب محیطی توان خود را از دست می دهند و پس از آن تعمیر آن ها کاری دشوار محسوب می شود، مخازن پلی اتیلنی دوام بالایی دارند و به دلیل ساختار یک پارچه، تعمیر احتمالی کار ساده ای خواهد بود.

5.تنوع طراحی و ساخت مخازن پلی اتیلنی در هیچ محصول دیگری مشاهده نمی شود. آن ها را می توان به صورت کتابی، افقی، عمودی و هر شکلی که تصور کنید سفارش داد. علاوه بر این، با ساختار لایه بندی مختلف می توان این مخازن را از محیط های باز تا زیر زمین به کار گرفت.

6.حال باید به تفاوت قیمت و شرایط اقتصادی اشاره کنیم. مخازن پلی اتیلن بهینه ترین انتخاب هستند. زیرا هم در ابتدا هزینه کمی برای آن ها پرداخت می شود و هم در پروسه نگهداری و استفاده. ضمن اینکه بسیاری از آن ها تا پنجاه سال عمر می کنند و در آخر می توان از آن ها در صنعت بازیافت بهره برد.

17.تفاوت مخازن پلی اتیلن با مخازن فلزی؟

مخزن پلی اتیلن و مخزن استیل تفاوت های بسیای باهم دارند که در ادامه به بررسی چند مورد از این تفاوت ها می پردازیم:

  1. قیمت:

 قیمت مخزن پلی اتیلن نسبت به مخزن استیل در حجم یکسان بسیار پایین تر است و یکی از دلایل پر طرفدار بودن مخزن پلی اتیلن مقرون به صرفه بودن آن است.

  1. نصب و راه اندازی:

 مخزن پلی اتیلن و مخزن استیل هر دو برای نصب نیاز به محیطی دارند که احتمال خوردگی آن ها را به حداقل برساند پس در این زمینه یکسان هستند؛ تنها تفاوت آن ها در بستر نصب آن هاست که مخزن پلی اتیلن باید روی بستر ساده بتنی و یا ماسه بادی قرار گیرد ولی مخزن استیل برای نصب نیاز به بستر مقاوم تری دارد مثل بستر بتنی و یا سیمانی.

  1. طول عمر:

 مخزن استیل ضد زنگ همانطور که از نامش پیداست به واسطه وجود کروم در ساختارش ضد زنگ است و همین امر باعث طولانی تر شدن عمر آن می شود ولی باید دقت داشت برای بالا بردن طول عمر مخزن استیل باید مواردی را هم رعایت کنیم از جملع اینکه هر چند وقت یک بار آن را کاملا تخلیه کنیم و با آب تازه بشوییم همچنین باید جلوی برخورد و تماس آن را با حلال ها بگیریم.

       مخزن پلی اتیلن هم مانند مخزن استیل به واسطه ترکیبات و لایه های به کار رفته در ساختارش و درنتیجه مقاومت در برابر عوامل جوی و نور خورشید طول عمر بالایی دارد ولی برای بالاتر بردن طول عمر  مخزن پلی اتیلن بهتر است از سایبان برای آن به خصوص در روز های گرم استفاده کنیم.

  1. نگهداری:

 مخزن پلی اتیلن و استیل از نظر هزینه برای نگهداری در یک سطح هستند و نیاز نیست شما برای نگهداری از آنها پول زیادی خرج کنید. برای کمتر شدن هزینه نگهداری باید حتما در ورودی مخزن یک فیلتر تصفیه نصب کنید و همچنین هر از گاهی بگذارید آب از مخزن سرریز کند تا چربی و هر چیزی که روی سطح آب شناور است از آن بیرون بریزد.

  1. کیفیت آب ذخیره شده:

مخزن پلی اتیلن و مخزن استیل ضد زنگ هر دو می توانند آب با کیفیتی را در خود ذخیره داشته باشند و آن را ارائه دهند ولی هر کدام نقطه ضغف هایی نیز دارند مثلا گاهی آب موجود در مخزن استیل حاوی ترکیبات سربی است که این ترکیبات ناشی از تماس آب با پیچ و مهره های مخزن می باشد؛ همچنین آب موجود در مخزن پلی اتیلن در دماهای پایین با کیفیت تر است و در دماهای بالا کیفیت خود را از دست می دهد.

  1. استحکام و پایداری:

مخزن پلی اتیلن و مخزن استیل هر دو مقاومت بالایی دارند ولی مخزن استیل در برابر ضربه نسبت به مخزن پلی استیل مقاوم تر است در عین حال مخزن استیل به دلیل وجود پیچ و مهره در ساختار خود نسبت به مخزن پلی اتیلن که یک پارچه است مقاومت کمتری دارد.

  1. اندازه و سایز:

مخزن پلی اتیلن و مخزن استیل در اندازه و سایز های مختلفی تولید می شوند ولی به طور کلی مخزن پلی اتیلن تا حجم 50000 لیتر و مخزن استیل تا حجم 250000 لیتر را پوشش می دهد.

به علت اینکه مخزن پلی اتیلن مقرون به صرفه تر است این قابلیت را دارد که ترکیب شوند و نیاز شما را در حجم های بیشتر هم پوشش دهد.

  1. شکل و رنگ:

مخزن پلی اتیلن در رنگ و شکل های متنوعی تولید می شود ولی مخزن استیل رنگ های متنوعی در تولید آن در نظر گرفته نشده است و تنها در اشکال مختلف و رنگ ثابت ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مخزن مارکت دات کام مراجعه فرمایید همچنین صفحه ما را در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دنبال کنید.

دسته‌بندی: راهنما

نظر شما برای ما با ارزشه

جایگاه محتوای شما