بررسی معایب مخزن آب پلی اتیلن در کنار مزایا

مخزن‌های نگهدارنده آب و سایر سیالات در انواع مختلفی تولید می‌شوند که انتخاب مناسب‌ترین آنها برای افراد گاها دشوار است. هر کدام از مخازن بازار، دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند، لذا خریداران بر حسب اهداف خود باید به دنبال انتخاب بهترین نوع مخزن باشند. مخزن پلی اتیلن یکی از پرفروش‌ترین مخازن موجود در بازار است که از مزیت و معایب مختلفی برخوردار است. در این مقاله ضمن اشاره به مخزن پلی اتیلن، می‌خواهیم به معایب آن نیز بپردازیم. در صورتی که به دنبال شناخت معایب مخزن آب پلی اتیلن هستید، کافی است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با مخزن پلی اتیلن آب

مخزن پلی اتیلن یکی از مخزن‌های پرکاربرد امروزی است که در صنایع شیمیایی، کشاورزی، دارویی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مخازن به دلیل متریال به کار رفته در تولید آنها به مخازن پلاستیکی نیز معروف هستند. کیفیت ساخت این محصولات بسیار بالاست و با داشتن قیمت مناسب، جایگزین بسیار عالی برای مخازن فلزی هستند.
افرادی که برای محیط‌های مختلف نیاز به خرید مخزن آب دارند، همواره ترجیح می‌دهند تا در مورد مزایا و معایب مخزن انتخابی، اطلاعات کامل‌تری کسب کنند. در این مقاله می‌خواهیم به مزیت و معایب مخزن پلاستیکی بپردازیم تا متناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

آشنایی با ترکیبات به کار رفته در مخزن آب پلی اتیلن

ترکیب اصلی به کار رفته در تولید مخزن پلی اتیلن از پلاستیک فشرده است. هر چه میزان کیفیت متریال استفاده شده در تولید این محصولات بالاتر باشد، مخزن نهایی تولید شده از کیفیت بالاتری برخوردار است. به دلیل وجود پلاستیک فشرده باکیفیت در تولید مخزن پلی اتیلن، می‌توان از این مخازن در محیط‌های مختلف استفاده کرد. وجود پلاستیک باعث شده است تا این محصولات با نام مخزن پلاستیکی یا پلیمری نیز شناخته شوند.
امروزه خرید مخزن فلزی نمی‌تواند به شکل کامل نیاز خریداران را مرتفع کند، از این رو افراد ترجیح می‌دهند با وجود معدود معایب مخزن پلاستیکی، از آنها استفاده کنند. ویژگی‌های منحصر به فرد مخازن پلاستیکی به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد که از محصول خریداری شده برای مدت زمان طولانی استفاده کنند.

کاربردهای مخزن پلی اتیلن

از مخازن پلی اتیلن به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارد، در صنایع دارویی، شیمیایی، غذایی، ساختمانی و مواد سوختی استفاده می‌شود. وجود معدود معایب تانکر پلی اتیلن باعث کاهش استفاده از این مخازن در صنایع مختلف امروزی نشده است. همچنین افرادی که قصد نگهداری آب شرب را دارند، می‌توانند با خیال راحت مدل‌های سه لایه مخزن پلاستیکی را خریداری کنند.
فعالان حوزه ساختمانی برای نگهداری آب بهتر است به دنبال باکیفیت‌ترین مخزن پلی اتیلن باشند، چرا که متریال به کار رفته در تولید این محصولات فودگرید است و آب درون مخزن را به خوبی حفظ می‌کند. مدل سه لایه مخزن پلی اتیلن مانع ورود نور خورشید به درون مخزن می‌شود که این امر باعث جلوگیری از تغییر رنگ و بوی آب خواهد شد.
از دیگر کاربردهای مخزن پلاستیکی، قابلیت حمل و نقل آب و دیگر مایعات است. افراد در صورت نیاز می‌توانند مدل‌های مختلف مخزن پلاستیکی را بر روی نیسان و وانت‌های باری قرار داده و بدون نگرانی، انواع مایعات نظیر آب، اسید و سوخت را جا به جا کنند. تحمل فشار بالای این محصولات باعث جلوگیری از نشت مایعات در هنگام حمل می‌شود.

معایب مخزن آب پل

6 مزیت از مزایای بیشمار مخزن پلی اتیلن

خرید مخزن پلی اتیلن مزیت‌های بیشماری را برای خریداران به دنبال دارد که در این بخش به معرفی بخشی از آنها می‌پردازیم:

  1. قیمت مناسب
    مخزن پلی اتیلن به نسبت سایر مخازن موجود در بازار، از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. این امر باعث محبوبیت آن در میان استفاده کنندگان شده است. خریداران با خرید مخزن پلی اتیلن می‌توانند تا سالیان سال بدون نیاز به تعویض مخزن، از آن استفاده کنند.
  2. وزن پایین
    یکی از ویژگی‌های جذاب مخزن پلی اتیلن، وزن کم آن است. وزن پایین محصول باعث جابه‌جایی آسان مخزن پلی اتیلن می‌شود. افراد به راحتی می‌توانند این مخازن را به پشت بام ساختمان انتقال دهند.
  3. مقاومت در برابر اشعه UV
    در تولید تانکر پلاستیکی از مواد مقاوم در برابر اشعه uv استفاده می‌شود. این مواد مانع از عبور نور خورشید به درون مخزن می‌شوند. خریداران با خیال راحت می‌توانند از این مخزن برای نگهداری آب آشامیدنی استفاده کنند.
  4. نصب آسان
    مخازن پلی اتیلن به دلیل داشتن وزن مناسب و ساختار استاندارد، به راحتی در محیط‌های مختلف نصب می‌شوند. در واقع خریداران بدون نیاز به افراد متخصص می‌توانند مخزن خریداری شده را در محیط مورد نیازشان نصب کنند.
  5. عدم تغییر رنگ و بوی آب
    کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید مخزن پلی اتیلن به گونه‌ای است که به هیچ عنوان تغییری در رنگ و بوی آب درون مخزن ایجاد نمی‌شود. این امر می‌تواند برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت باشد.
  6. امکان نصب در ارتفاع
    با توجه به محدودیت‌های فضا، می‌توان گفت که خریداران به آسانی می‌توانند انواع مخزن پلاستیکی را در محیط‌های مختلف و در ارتفاع نصب کنند.

شناخت معدود معایب منبع پلی اتیلین

با توجه به مزیت‌های بیان شده در بالا، می‌توان گفت که عیب مخزن پلی اتیلن چندان چشمگیر نیست، اما خریداران ترجیح می‌دهند تا قبل از خرید نهایی، در مورد معایب این مخازن نیز اطلاعات بیشتری کسب کنند. در ادامه به معایب منبع پلاستیکی می‌پردازیم:

  1. قابلیت اشتعال
    یکی از معایب تانکر پلاستیکی قابلیت اشتعال این تانکرها است. خریداران در صورتی که قصد خرید یک تانکر باکیفیت پلاستیکی را دارند، باید این تانکرها را در مکان مناسب نصب کنند. به دلیل متریال به کار رفته در تولید این محصولات، قابلیت اشتعال در مخازن پلاستیکی وجود دارد.
  2. امکان گرم شدن آب در مخازن تیره
    با توجه به این که رنگ بندی مخازن پلی اتیلن بسیار متنوع است، افرادی که قصد نگهداری آب شرب را دارند بهتر است رنگ تیره را خریداری نکنند. مخازن تیره رنگ، جذب نور خورشید بیشتری دارند از این رو ممکن است مواد درون مخزن به راحتی گرم شود. مخازن تیره رنگ برای حمل انواع سیالات مختلف نظیر بنزین، گازوئیل و… مناسب هستند.
  3. کاهش مقاومت مخزن در برابر نور خورشید
    در صورتی که مخزن به شکل کامل در طول مدت استفاده در معرض نور خورشید قرار داشته باشد، به مرور زمان تابش اشعه خورشید می‌تواند مقاومت بدنه محصول را کاهش دهد. در صورتی که می‌خواهید از مخزن پلاستیکی در زیر نور خورشید استفاده کنید، بهتر است به دنبال خرید مخزن پلی اتیلن سه لایه باشید و حتما از سایه بان برای آن استفاده کنید.
  4. آسیب دیدن در صورت برخورد با اجسام تیز
    هر چند که متریال به کار رفته در تولید مخازن پلی اتیلن باکیفیت هستند، اما این محصولات پلاستیکی در صورت برخورد با اجسام تیز دچار آسیب دیدگی می‌شوند. عیب مخزن پلاستیکی این است که باید به دور از اجسام تیز نگهداری شود. رعایت کردن این موضوع می‌تواند طول عمر محصول خریداری شده را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
    در واقع نگهداری صحیح از مخزن آب پلی اتیلن باعث می‌شود تا استفاده کنندگان بتوانند برای مدت زمان طولانی از مخزن پلاستیکی به بهترین شکل استفاده کنند.

جمع بندی
یکی از مخازن کاربردی امروزی، مخزن پلی اتیلن بوده که در انواع مختلف تولید شده است. مزیت‌های استفاده از این مخازن به گونه‌ای است که خریداران با خیال راحت می‌توانند این محصولات را برای مکان‌های مختلف خریداری کنند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب مخازن پلی اتیلن پرداخته شده است. خریداران در صورتی که می‌خواهند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهند، کافی است از مجموعه مخزن مارکت، مخزن پلاستیکی مورد نظر خود را خریداری کنند. مخزن مارکت با دارا بودن تنوع محصولات، می‌تواند نیاز خریداران به خرید مخزن پلی اتیلن را مرتفع کند.

دسته‌بندی: مجله

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

چهار + ده =