۱۰ مزیت استفاده از مخازن پلاستیکی

مخازن و تانکر‌های پلی‌ اتیلن به دلیل جنس باکیفیت و متریال مرغوب، کاربرد‌های گسترده‌ای دارند. این منابع برای ذخیره و نگهداری آب به کار ‌می‌روند و قابلیت‌های متعددی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. همچنین علاوه بر مقاومت بالا، از قیمت مناسبی برخوردار بوده و به راحتی قابل دسترس هستند.

در این مطلب از مخزن مارکت قصد داریم با معرفی فواید مخزن پلی‌ اتیلن به شما کمک کنیم با انتخاب بهترین گزینه، هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید. بدین ترتیب بدون خرید تجهیزات غیر ضروری می‌توانید به نصب انواع مخزن پرداخته و هزینه‌های مربوط به حمل و نقل یا به کارگیری نیرو‌های انسانی را کاهش دهید.

استفاده از مخازن پلی‌ اتیلن چه مزایایی دارد؟

آشنایی با مزایای مخازن و تانکر‌های پلی‌ اتیلن باعث می‌شود تا با انتخاب بهترین گزینه بتوانید هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری را کاهش دهید. یک مخزن پلاستیکی با داشتن مقاومت بالا، قیمت مناسبی داشته و در بازار به وفور یافت می‌شود. همچنین طراحی و نمای زیبایی داشته و می‌تواند در مکان دلخواه شما نصب شود. از طرفی با توجه ترکیب ساختاری و کیفیتی که دارد، از کاربرد‌های وسیعی برخوردار است. همچنین بسیار سبک و کم حجم است و به راحتی جا به جا می‌شود‌.

مخزن پلی‌ اتیلن با داشتن مدل‌های متنوع، انتخاب را برای مشتریان آسان کرده است. این مخزن بسیار مقاوم و محکم است و طول عمر زیادی دارد. به علاوه با داشتن مواد آنتی UV از اثرات مخرب پرتو‌های فرابنفش خورشید جلوگیری می‌کند. از این رو باعث گندیدگی آب نمی‌شود. به طور کلی مهم‌ترین فواید مخزن پلی‌ اتیلن شامل موارد زیر است.

1) وجود روش‌های مختلف نصب مخزن

یکی از مهم‌ترین مزایای مخازن پلی‌ اتیلن مربوط به شیوه نصب آن‌ها است. منبع نگهداری آب به دو روش هوایی و زمینی قابل نصب بوده و می‌تواند به صورت مدفون یا روباز استفاده شود. البته در حجم‌های وسیع به صورت استوانه افقی و در حجم‌های کوچک‌تر به صورت استوانه عمودی نصب و جایگذاری می‌شود.

2) مقاوم بودن در برابر سرما و گرما

یکی از مزایای مخزن پلی‌ اتیلن مربوط به مقاومت آن در برابر سرما و گرما است. یک مخزن پلی‌ اتیلن می‌تواند در شرایط سخت آب و هوایی به عملکرد صحیح خود ادامه دهد. از این رو گرما یا سرما تاثیری روی دوام و ماندگاری آن ندارد. مخزن پلی‌ اتیلن به صورت دو جداره ساخته می‌شود و مجهز به عایق حرارتی است. از این رو می‌تواند دمای ۷۰- تا ۴۵+ درجه را تحمل کند و در مناطق کوهستانی به کار گرفته شود.

3) مقاوم بودن در برابر خوردگی و رطوبت

یکی از بهترین مزایای مخازن و تانکر‌ های پلی‌ اتیلن به مقاومت آن‌‌ها در برابر خوردگی و رطوبت بستگی دارد. با توجه به این موضوع امکان نگهداری ترکیبات فعال شیمیایی و مواد خورنده‌ای مثل اسید‌ها در این مخازن وجود دارد. از طرفی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی می‌تواند در مناطق مرطوب هم استفاده شود.

4) مقاوم بودن در برابر زلزله

یکی از بهترین فواید مخزن پلی‌ اتیلن مربوط به خاصیت دوجداره بودن آن است‌. این ویژگی به مخزن کمک می‌کند تا مقاومت بالایی در برابر زلزله داشته باشد و آسیب کم‌تری به آن وارد شود.

5) قابلیت سفارشی‌سازی

یکی از بهترین مزایای مخازن پلی‌ اتیلن مربوط به قابلیت سفارشی‌سازی آن‌ها است. مخازن و تانکر های پلی‌ اتیلن می‌توانند در ابعاد و اندازه‌ دلخواه شما تولید شوند. همچنین این مخزن‌ها می‌توانند به صورت افقی یا عمودی ساخته و با توجه به نظر مشتری دچار تغییر حجم شوند.

نسل جدید تانکر ذخیره آب آشامیدنی، مخزن پلی‌ اتیلن است که با قابلیت تولید متنوع مزیت‌های زیادی دارد. این منبع می‌تواند در رنگ و مدل دلخواه شما سفارش داده شده و برای نگهداری مایعات مورد استفاده قرار بگیرد.

6) رعایت نکات بهداشتی

یکی از مزایای مخزن پلی‌ اتیلن مربوط به جنس و کیفیت ساخت آن است. این منبع که با ماده‌ای غیر فعال تولید می‌شود، از واکنش با مواد دیگر خودداری می‌کند‌. از این رو با داشتن سطح بهداشت بالا می‌تواند برای نگهداری آب آشامیدنی به کار رود. از طرفی باعث تغییر طعم و بوی آب نمی‌شود و در طولانی مدت کاربرد دارد. همچنین در صورت داشتن تاییدیه بهداشتی می‌تواند در صنایع غذایی استفاده شود.

7) دوام و ماندگاری بالا

مخازن پلی‌ اتیلن به دلیل نوع خاص تولید، دچار نشتی نمی‌شوند. از این رو برای نگهداری مواد نفتی و شیمیایی مناسب هستند. همچنین به دلیل مقاومت و انعطاف‌پذیری بالا، دوام و ماندگاری بالایی دارند. در صورت پارگی نیز می‌توانند به راحتی تعمیر شوند.

8) قیمت مناسب

در بین مدل‌های مختلف مخزن، تانکر‌های پلی‌ اتیلن بهترین قیمت را دارند. این منابع باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شوند و به سرعت قابل نصب هستند. از طرفی هزینه‌های خرید تجهیزات و ماشین آلات، نیروی انسانی و حمل و نقل را کاهش می‌دهند. بنابراین انتخاب اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شوند. یک مخزن ۵۰۰۰ لیتری می‌تواند بدون استفاده از ماشین یا ابزاری خاص توسط دو نفر جا به جا شود.

9) حفظ کیفیت آب

سرم‌های تزریقی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، دارای بسته‌بندی پلی‌ اتیلن هستند. پلی‌ اتیلن باکیفیت، چگالی بالایی داشته و فاقد ماده مضر BPA است. از این رو باعث می‌شود با حفظ گوارایی و کیفیت آب سلامت مصرف‌کننده در اولویت قرار بگیرد.

10) عدم ایجاد جلبک

یکی از مهم‌ترین مزایای مخزن پلی‌ اتیلن سه لایه این است که از تشکیل جلبک جلوگیری می‌کند. مخازن و تانکر های پلی‌ اتیلن تک لایه در صورت نصب شدن در محیط‌های روشن ممکن است شرایط رشد جلبک را فراهم کنند. اما مخازن پلی‌ اتیلن سه لایه از لایه میانی مشکی رنگ تشکیل شده‌اند و باعث عدم رشد جلبک در این منبع می‌شوند.

اکنون که با مزایای مخازن پلی‌ اتیلن آشنا شدید، با انتخاب یک فروشگاه معتبر از اصالت کالای خریداری شده مطمئن شوید. همچنین با در نظر گرفتن خاصیت ضد uv، این مخزن را برای نگهداری انواع مایعات تهیه کنید. شما می‌توانید آب آشامیدنی یا حتی اسید‌های صنعتی را در مخزن پلی‌ اتیلن نگهداری کنید‌. از طرفی با قرار دادن مخزن در زیر سایه‌بان، عمر مفید این محصول را افزایش دهید.

سخن پایانی 

اگر مخازن پلی‌ اتیلن از متریال مرغوب و باکیفیت ساخته شده باشند، قابل تعمیر بوده و می‌توانند دوباره استفاده شوند. در کنار نگهداری صحیح و شستشوی دوره‌ای مخزن، با کمک گرفتن از یک متخصص مشکلات احتمالی منبع را حل کنید. بدین ترتیب هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش داده و از مزایای مخازن و تانکر‌ های پلی‌ اتیلن بهره‌مند می‌شوید. شما می‌توانید مخازن پلاستیکی که قیمت مقرون به صرفه ای دارند و با کیفیت هستند را از مخزن مارکت سفارش دهید. کارشناسان فروش ما در کنار شما هستند تا بتوانید برای خرید مخزن‌های پلاستیکی مشاوره بگیرید. 

دسته‌بندی: مجله