مخازن فوم دار چیست؟ چه کاربردی دارد؟

مخازن زیادی در بازار جهت خرید وجود دارند که برخی از آنها برای نگهداری سیالات مناسب هستند. یکی از مخازن امروزی پرطرفدار، مخزن فوم دار است که به مانند سایر منابع دیگر موجود در بازار، برای ذخیره سازی انواع سیالات مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. مخازن فوم‌دار دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که ارزش خرید بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند.

در این مقاله قصد داریم تا به تفصیل در مورد ساختار و کاربردهای منبع فوم دار اطلاعات جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورتی که به دنبال خرید یک مخزن مناسب و باکیفیت هستید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

مخزن فوم دار چیست؟

مخزن فوم دار به مخزنی گفته می‌شود که دارای ساختار فوم پلی اتیلن در ترکیبات خود است. این ترکیب باعث می‌شود تا این گونه مخزن‌ها برای کاهش انتقال حرارت مورد استفاده قرار بگیرند. دلیل بکارگیری فوم در این محصولات این است که فوم قرار گرفته شده در ساختار مخزن، باعث ایجاد عایق بهتر برای پیشگیری از انتقال حرارت و حفظ دمای سیال درون مخزن می‌شود.

با توجه به ساختار این گونه محصولات، از این مخازن معمولا به عنوان منبع انبساط آب گرم شوفاژ خانه‌ها استفاده می‌شود. منبع فوم‌دار به دلیل داشتن فوم باکیفیت برای استان‌های گرمسیری نیز به عنوان یک محصول کاربردی شناخته می‌شوند. در فصول گرم سال، برای خنک ماندن آب درون مخزن، خرید این گونه منبع‌ها مقرون به صرفه هستند. فوم‌های قرار گرفته شده در این محصول دارای لایه‌های مختلف است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مخزن دو لایه فوم‌دار، سه لایه و چهار لایه اشاره کرد.

آشنایی با ویژگی‌های منبع فوم دار

منبع فوم‌دار به نسبت مدل‌های ساده تولید شده، دارای عایق بندی مناسب است. این امر باعث می‌شود تا طول عمر محصول به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. فوم موجود در این مخزن‌ها برای جلوگیری از هدر رفت انرژی کاربردی است. همچنین فوم پلی اتیلن به کار رفته در این مخزن‌ها باعث می‌شود تا محصول نهایی تولید شده سبک و قابل حمل باشد. در مجموع از مهم‌ترین ویژگی‌های منبع فوم دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       دارای قیمت مناسب با ارزش خرید بالا
  •       طول عمر بسیار زیاد به نسبت سایر مدل‌ها
  •       مقاومت بالا در برابر خوردگی
  •       اتلاف انرژی کمتر به دلیل داشتن عایق بندی مناسب
  •       جا به جایی، حمل و نصب آسان

با توجه به موارد لیست شده در بالا، افرادی که به دنبال خرید یک مخزن مناسب جهت نگهداری سیالات مختلف هستند، می‌توانند نگاهی به مخزن فوم دار داشته باشند. این مخازن از لحاظ نصب به گونه‌ای هستند که به افراد این امکان را می‌دهند که به راحتی بتوانند مخزن خریداری شده را در محیط‌های مناسب نصب کنند.

شناخت کاربرد‌های مخزن فوم‌دار

بررسی کاربرد مخزن فوم دار به خریداران کمک خواهد کرد تا قبل از خرید نهایی بتوانند در مورد کارایی این مخازن اطلاعات بیشتری کسب کنند. فوم پلی اتیلن یک پلیمر ترکیبی است که از اتیلن فشرده‌ شده و حباب‌های ریز هوا تشکیل شده است. این ساختار به دلیل داشتن سلول‌های متراکم باعث می‌شود تا محصول تولید شده در برابر سرما، گرما و رطوبت به عنوان یک عایق بسیار مهم عمل کند.

مقاوم بودن مخزن فوم دار پلی اتیلن در برابر نوسانات دمایی باعث شده است تا کاربردهای این مخزن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. این محصولات در برابر نوسانات دمایی از منفی 35 درجه سانتی‎گراد تا 100 درجه سانتی‌گراد مقاوم هستند. همچنین ساختار منبع فوم دار به گونه‌ای است که خریداران به راحتی برای نگهداری سیالات می‌توانند از مقاومت شیمیایی و فرسایشی محصول به بهترین شکل بهره‌مند شوند.

امروزه افرادی که به دنبال نگهداری سیالات در شرایط آب و هوایی مختلف هستند، می‌توانند با خیال راحت از مخزن فوم‌دار استفاده کنند. کاربرد مخزن فوم دار بسیار گسترده است و به دلیل لایه‌های مختلفی که دارد، انتخاب را برای خریداران آسان کرده است.

بررسی انواع مخزن فوم‌دار

مخزن فوم دار به دسته بندی مختلف تقسیم می‌شود که افراد و صنایع امروزی بر حسب بودجه‌ و نیاز خود می‌توانند بهترین مخزن را انتخاب و خریداری کنند. از مهم‌ترین این مخازن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       مخزن فوم‌دار چهار لایه

این مدل از مخزن‌ها دارای دو لایه فوم قدرتمند برای جلوگیری قرار گرفتن سیالات درون مخزن در برابر گرما و سرما هستند. چندلایه بودن مخزن فوم‎دار باعث ایجاد تغییر ساختاری در شکل ظاهری محصول نمی‌شود. این مخازن به دلیل ساختار لایه‌های مقاوم، 100 درصد در برابر عوامل محیطی مختلف مقاوم هستند. لایه‌های تعبیه شده در این محصولات باعث می‌شود تا از اتلاف گرمای مخزن به شکل قابل توجهی جلوگیری شود. از لحاظ قیمت نیز این محصولات مقرون به صرفه هستند و به راحتی حمل می‌شوند.

·       مخزن سوپرفوم

این مخزن علاوه بر داشتن لایه حرارتی مقاوم، یک لایه محافظتی نیز در برابر اشعه فرابنفش دارد. مخزن‌های سوپرفوم دارای خاصیت ضدجلبک نیز هستند. افرادی که قصد دارند تا هزینه بیشتری را برای خرید منبع فوم دار باکیفیت پرداخت کنند، می‌توانند مدل‌های سوپرفوم را انتخاب کنند. مخازن سوپرفوم به صورت سفارشی نیز توسط تولیدکنندگان ساخته می‌شوند.

عوامل مؤثر بر قیمت منبع فوم دار

شرکت تولیدکننده منبع، تعداد لایه، ویژگی‌های آنتی باکتریال، مرغوبیت متریال اولیه، سود فروشنده و… به شکل مستقیم بر روی منبع فوم‌دار اثرگذار هستند. افرادی که نیاز به خرید یک منبع عایق حرارت دارند می‌توانند مدل‌های لایه‌دار را با خیال راحت خریداری کنند. انتخاب یک فروشنده مناسب در زمان خرید بسیار مهم است، چرا که باعث می‌شود تا منبع خریداری شده دارای کیفیت بالا باشد. در مجموع از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی قیمت مخزن فوم‌ دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       شرکت تولید کننده منبع
  •       تعداد لایه‌های مخزن پلی اتیلن
  •       ویژگی‌های منبع نظیر خاصیت آنتی باکتریال
  •       کیفیت متریال به کار رفته در منبع
  •       سود و زیان فروشنده

جمع بندی

مخزن فوم دار یکی از مخازن کاربردی امروزی است که دارای مدل‌های مختلف است. در این مقاله به کاربرد مخزن فوم دار به تفصیل پرداخته شده است. افراد با بررسی نیاز خود می‌توانند مدل‌های مختلف منبع فوم دار را از طریق فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند. مخزن مارکت به عنوان یکی از فروشگاه‌‌های معتبر در این زمینه محسوب می‌شود که با داشتن تنوع محصولات، می‌تواند نیاز خریداران برای مخازن فوم دار را به خوبی مرتفع کند.

 

دسته‌بندی: مجله

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

سیزده − 8 =