روش تخلیه مخازن پلی‌اتیلن و پلاستیکی

شاید تصور کنید که قبل از خرید مخازن آب به تنها اطلاعاتی که نیاز دارید ظرفیت مورد نیاز آن و نحوه نگهداری از آن است، اما از مهم‌ترین نکاتی که باید برای نگهداری و حمل و نقل محصولات پلی‌اتیلنی در نظر داشته باشید، تخلیه مخازن پلی‌اتیلن و پلاستیکی و بارگیری مخازن است. با وجود ابعاد بزرگی که این مخزن‌ها دارند، تخلیه آن‌ها بسیار ساده انجام می‌شود. زیرا مخزن‌های پلی‌اتیلنی وزن کمی دارند و نیازی به بالابر، جرثقیل یا لیفتراک ندارند. البته در مورد ظرفیت‌های بیش‌تر وضعیت تخلیه و بارگیری این مخزن‌ها فرق می‌کند. اگر می‌خواهید از سلامت محصول و طول عمر آن مطمئن شوید، کافی است روش تخلیه مخزن آب را طبق اصول استاندارد آن انجام دهید. تا پایان این مطلب از مخزن مارکت همراه ما باشید تا راهنمای تخلیه مخازن پلی‌اتیلن و پلاستیکی و بارگیری آن را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه تخلیه مخزن در حجم‌های مختلف

تخلیه مخزن آب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان است که به دلیل بزرگی ابعاد این مخازن به وجود می‌آید. بنابراین ممکن است هنگام خرید از خودتان بپرسید که نحوه تخلیه مخزن پلاستیکی چگونه است؟ البته پلاستیک و پلی‌اتیلنی که به عنوان ماده سازنده این تانکر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث شده که این مخزن‌ها وزن نسبتا سبک‌تری داشته باشند و برای بارگیری مخزن پلی‌اتیلن نیازی به بالابر یا جرثقیل نخواهید داشت. اما راه‌های زیادی برای حمل این مخزن‌ها وجود دارد.

استفاده از لاستیک و استفاده از کمک نیروی انسانی به عنوان رایج‌ترین روش بارگیری مخزن پلی‌اتیلن محسوب می‌شود. اما نکته قابل توجه در این روش این است که با در نظر‌گیری ظرفیت تانکر آب باید از تعداد نفرات مختلفی کمک بگیرید. به گونه‌ای که تخلیه مخزن پلی‌اتیلن با ظرفیت ۷۰ تا ۱۰۰۰ لیتری می‌تواند بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی و با کمک یک یا دو نفر انجام شود. البته در صورت خرید مخزن آب از مخزن مارکت نگران جا به جایی آن‌ها نباشید. زیرا نیرو‌های آموزش دیده‌ای به درب محل شما آمده و تخلیه مخزن پلی‌اتیلن را انجام می‌دهند.

یادتان باشد که هر چه حجم مخزن‌های پلی‌اتیلنی افزایش پیدا کند، به نیروی انسانی بیش‌تری برای بارگیری مخزن آب و تخلیه آن نیاز دارید. برای مثال در حجم‌های ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیتری حضور دو نفر نیروی انسانی الزامی است. در ادامه توضیح می‌دهیم که نحوه تخلیه مخزن آب چگونه است و برای هر حجم به چه تعداد نفراتی نیاز دارید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نحوه بارگیری مخزن پلی‌اتیلن در نظر گرفته شود، استفاده از لاستیک به عنوان ضربه گیر در پشت وسیله باری است. تمامی اصول و شرایط حمل و نقل در نحوه بارگیری مخزن پلی‌اتیلن توسط نیرو‌های با تجربه مخزن مارکت رعایت می‌شود.

چگونگی تخلیه مخزن ۲۰ هزار لیتری

یکی از استثنائاتی که در روش تخلیه مخازن پلی‌اتیلن وجود دارد، درباره مخزن‌های ۲۰ هزار لیتری و نحوه تخلیه آن‌ها است. برای جا به جایی این مخازن باید از جرثقیل یا لیفتراک استفاده کنید. همچنین وجود شاخک دو متری یا بلند‌تر در جرثقیل‌ها الزامی است. در این صورت بالا بردن منبع نیز دچار مشکل نمی‌شود. بنابراین اگر در نحوه تخلیه مخزن آب یا روش بارگیری مخزن پلی‌اتیلن این اصول و شرایط به خوبی رعایت نشوند؛ آسیب جدی در مخزن‌ها به وجود می‌آید.

دو درب در قسمت بالای تانکر تعبیه شده که باید جزو راهنمای بارگیری مخزن پلی‌اتیلن در نظر بگیرید. طبق استانداردهای روش تخلیه مخزن آب باید درب‌های موجود در تانکر را باز و تسمه جرثقیل را از یک درب وارد و از درب دیگر آن خارج کنید. در این صورت تانکر به خوبی مهار و امنیت آن برای تخلیه حفظ می‌شود.

نکته دیگری که باید در نحوه تخلیه مخزن آب به آن دقت داشته باشید؛ حرکت پاندولی این مخازن هنگام بالا کشیده شدن است. زیرا بلند کردن تانکر از کف تریلی به وسیله جرثقیل می‌تواند حرکات دورانی را در آن ایجاد کند که برای افراد نزدیک خودرو، خطرناک است. بنابراین حین جابهجایی یا بلند کردن دقت کنید که مخزن با شخصی یا جایی برخورد نداشته باشد. ما به عنوان مجموعه‌ای باتجربه در فروش و تخلیه مخزن آب توصیه می‌کنیم که برای مهار کردن تانکر و بالا بردن یا پایین گذاشتن آن از دو یا سه نفر کمک بگیرید.

تخلیه مخزن ۲۰ هزار لیتری

خدمات مخزن مارکت برای تخلیه مخازن پلی‌اتیلنی و پلاستیکی

با خرید مخزن‌های آب از مخزن مارکت با هر ابعادی، هیچ نیازی به آشنایی با راهنمای نحوه تخلیه مخزن آب نخواهید داشت. زیرا تمامی رانندگان مجموعه ما برای تخلیه مخزن آب کاملا آموزش دیده‌اند. بنابراین سفارش شما با روش بارگیری مخزن پلی‌اتیلن به صورت صحیح وارد وسیله باری شده و به مقصد شما ارسال می‌شود.

از طرفی نیرو‌های مجموعه ما با روش تخلیه مخزن آب آشنایی دارند و طبق استاندارد‌های لازم، محصول شما را جابهجا می‌کنند تا مشکلی پیش نیاید. برای اطلاعات بیش‌تر در مورد خدمات مخزن مارکت برای ارسال و تخلیه مخزن آب می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه ما در ارتباط باشید.

تعداد نفرات مورد نیاز برای تخلیه مخزن‌های پلی‌اتیلنی

نوع مخازن و لیتراژ آن‌ها تعیین می‌کند که به چه تجهیزات یا چه تعداد افرادی برای جابهجایی آن‌ها نیاز دارید. نحوه تخلیه مخازن پلی‌اتیلنی در ظرفیت‌های ۷۰ تا منبع ۱۰۰۰ لیتری به صورت تکی نیز امکان‌پذیر بوده و با توجه به افزایش ظرفیت مخزن، تعداد نفرات نیز افزایش پیدا می‌کند. به گونه‌ای که برای تخلیه مخزن آب در لیتراژ‌های ۴ تا ۶ هزار به ۳ الی ۴ نفر نیاز دارید.

علیرغم سبک بودن مخزن‌ها بهتر است که ابعاد بزرگ تانکر‌های ۱۰ هزار لیتری دقت کنید و نکات تخلیه یا بارگیری را در جابهجایی این نوع مخازن در نظر داشته باشید. بنابراین به عنوان راهنمای تخلیه مخازن پلی‌اتیلن با ظرفیت ۱۰ هزار لیتری به شما توصیه می‌کنیم که از ۵ نفر نیروی کمکی و یک سکوی تخلیه کمک بگیرید. با قرار دادن مجموعه‌ای از پالت‌ها و ۴ تا ۶ عدد لاستیک فرسوده ماشین سواری می‌توانید جایگاه مناسبی برای تخلیه مخازن درست کنید. همچنین دو لاستیک کامیون فرسوده گزینه‌های مناسبی به عنوان ضربه گیر هستند.

اگر می‌خواهید نحوه تخلیه مخزن آب از جنس پلی‌اتیلنی و در ابعاد بزرگ، راحت‌تر انجام شود باید از جرثقیل‌ها استفاده کنید که به خصوص برای تانکر‌های ۲۰ هزار لیتری بهترین گزینه هستند. همچنین برای مهار کردن حرکت‌های دورانی مخزن بهتر است از دو یا سه نفر کمک بگیرید. وجود دو درب در قسمت بالایی این تانکر‌ها نیز کمک می‌کند تسمه جرثقیل را از میان آن‌ها عبور داده و آن‌ها را محکم کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله درباره آن صحبت کردیم، نحوه تخلیه مخزن آب در لیتراژ‌های متفاوت نیاز به شرایط مختلفی دارد. به گونه‌ای که تجهیزات و تعداد نفرات مورد نیاز با توجه به ابعاد و میزان لیتر هر مخزن، متفاوت می‌شود. ممکن است تخلیه مخزن آب را با وجود یک نیروی کمکی انجام دهید یا در ظرفیت‌های بالا‌تر به جرثقیل نیاز پیدا کنید. پالت‌ها یا لاستیک‌های فرسوده نیز از رایج‌ترین تجهیزاتی هستند که باید برای بارگیری و تخلیه مخازن استفاده شوند. البته نیازی نیست با خرید از مخزن مارکت، نگران تخلیه یا بارگیری محصول خود باشید. زیرا تمامی نیرو‌های ما آموزش دیده‌اند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره روش تخلیه مخزن آب یا بارگیری آن در مخزن مارکت می‌توانید با مشاورین مجموعه ما در ارتباط باشید.

دسته‌بندی: مجله