نصاب مخزن آب

در سال‌های اخیر خرید مخزن‌های پلی اتیلن به دلیل نیاز به نگهداری حجم زیادی از آب، افزایش یافته است. بعد از خرید مخزن آب مناسب، به کارگیری بهترین نصاب مخزن آب از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که نصب صحیح منبع آب باعث افزایش طول عمر این محصول می‌شود. نصاب منبع آب باید دارای مهارت کافی برای نصب مخزن خریداری شده باشد. در این مقاله قصد داریم تا به نکات مهمی که یک کارگر نصب مخزن آب لازم است آنها را رعایت کند بپردازیم.

نکات کلیدی در مورد نصب مخزن آب

یک نصاب حرفه‌ای با در نظر گرفتن شرایط محیطی و بررسی نوع مخزن خریداری شده، می‌تواند به شکل صحیح مخزن آب را نصب کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات کلیدی در زمینه نصب مخزن آب می‌پردازیم:

·       بررسی زیرسازی محل قرارگیری منبع

شاید بتوان گفت که اولین مرحله برای نصب مخزن آب به شکل صحیح، بررسی و آماده سازی محل قرارگیری منبع است. از آنجایی که قرارگیری مخزن آب بر روی سطح ناهموار باعث خراب شدن مخزن می‌شود، نصاب باید به زیرسازی محل قرارگیری منبع آب توجه داشته باشد. سطح زیرین باید کاملا صاف و تراز باشد و قسمت تحتانی مخزن از پوشش یکنواخت برخوردار باشد.

·       تراز کردن سطح زیرین مخزن

یک نصاب مخزن آب باید بتواند پایه‌های مناسبی را برای مخزن آب انتخاب کند. در صورت قرارگیری مخزن بر روی سطح ناهموار یا نصب بر روی پایه‌های نامناسب، منبع آب خریداری شده دچار مشکل شده و مشمول گارانتی نیز نمی‌شود. به همین خاطر کارگر نصب مخزن آب باید سطح زیرین را صاف کرده و یک پایه مناسب برای نصب مخزن انتخاب کند. تنظیم سطح زیرین با تکه‌های سنگ و مصالح دیگر به عنوان یک اشتباه فاحش در نصب مخزن آب محسوب می‌شود.

·       دور نگه داشتن منبع از آتش و الکتریسیته

قرارگیری مخزن آب در کنار آتش یا الکتریسیته، ضمن ایجاد خطر برای خراب شدن منبع، باعث باطل شدن گارانتی می‌شود. نصاب مخزن آب در هنگام نصب مخزن باید اطراف و نزدیکی مخزن را به شکل کامل مورد بررسی قرار دهد. فضای در نظر گرفته شده برای نصب مخزن باید فاقد هرگونه مواد آتش‌زا و دارای الکتریسیته باشد.

·       اطمینان از عدم وجود اشیاء تیز

علی‌رغم اینکه مخزن‌های پلی اتیلن دارای ضخامت کافی برای مقاومت در برابر ضربه و فشار هستند، اما در صورتی که آسیب به صورت مستقیم به آنها وارد شود، به احتمال زیاد دچار خرابی می‌شوند. به همین خاطر نصاب منبع آب باید از عدم وجود اشیاء تیز در زمان نصب مخزن اطمینان حاصل کند.

·       بستن کامل درب مخازن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مخزن پلی اتیلن این است که از ایجاد و رشد جلبک درون مخزن جلوگیری می‌کند. این موضوع زمانی محقق می‌شود که درب مخزن به شکل کامل بسته شده باشد. چرا که بسته بودن کامل درب مخزن، باعث کاهش شانس ورود اکسیژن به درون مخزن می‌شود. نصاب منبع آب باید در هنگام نصب مخزن، از بسته بودن درب اطمینان حاصل کند.

·       نصب مخزن در ارتفاع

نصب کردن مخزن در ارتفاع، دارای شرایطی مخصوص به خود است که نصاب مخزن آب باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد. سازه‌هایی که برای نصب مخزن در ارتفاع استفاده می‌شود باید از استحکام خوب و مقاومت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند وزن مخزن را به شکل کامل تحمل کنند. نوع سازه انتخاب شده باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند از مخزن محافظت کند.

·       توجه به مایعات ذخیره شده درون مخزن

نصاب مخزن آب باید در هنگام نصب مخزن به خریداران این هشدار را بیان کند که برای ذخیره سازی چه مایعاتی می‌توانند از مخزن آب استفاده کنند. برخی از مخازن آب به دلیل داشتن لایه‌های بیشتر، برای نگهداری سایر سیالات مناسب هستند. در صورتی که افراد از مایعات دیگر در مخزن آب استفاده کنند، خرابی مخزن شامل گارانتی نمی‌شود.

·       بارگیری و تخلیه مخزن آب

نصاب مخزن آب در صورتی که مخزن نصب شده نیاز به تخلیه آب داشته باشد، باید با استفاده از ابزارهای مناسب، درب مخزن را باز کرده و نسبت به شستشوی آن اقدام کند. تخلیه بار به شکل صحیح، باعث جلوگیری از خراب شدن بدنه و درب مخزن آب می‌شود.

·       عدم قرارگیری وزن اضافه بر روی مخزن

کارگر نصب مخزن آب اگر دارای مهارت کافی باشد، بدون نیاز به قرار دادن هیچ گونه وزنه یا سنگی می‌تواند تانکر را در یک شرایط ایده‌آل حفظ کند. در واقع زیرسازی صحیح باعث می‌شود تا نصب مخزن بدون نیاز به قرارگیری وزن اضافه بر روی مخزن انجام شود. افراد بعد از خرید منبع پلی اتیلن با انتخاب نصاب مناسب می‌توانند به آسانی مخزن خریداری شده را در یک مکان مناسب نصب کنند.

·       فشار داخلی و خارجی وارده به مخزن

طول عمر مخزن پلی اتیلن به نحوه نصب و استفاده از مخزن بستگی دارد. یکی از نکات مهم در این زمینه وضعیت فشاری است که به مخزن آب وارد می‌شود. در صورتی که نصاب مخزن آب بتواند با زیرسازی صحیح، مخزن را در یک مکان مناسب نصب کند، فشار زیادی از اطراف یا از داخل به مخزن آب وارد نمی‌شود.

یک نصاب حرفه‌ای برای کاهش فشار داخلی مخزن می‌تواند سرریزی با قطر حداقل دو برابر قطر لوله ورودی تعبیه کند که این امر می‌تواند طول عمر مخزن را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

·       اطلاع رسانی در مورد گارانتی

نصاب منبع آب باید بعد از نصب مخزن، شرایط گارانتی را برای خریداران بیان کند. گارانتی و خدمات پس از فروش محصول خریداری شده، این اطمینان را به افراد می‌دهد که با خیال آسوده بتوانند سیالات را درون مخزن نگهداری کنند. در غیر این صورت مسئولیت خراب شدن مخزن آب و باطل شدن گارانتی، متوجه خریداران خواهد بود.

جمع بندی

مخزن پلی اتیلن آب از جمله مخزن‌های پرفروش امروزی است که برای نصب، نیاز به انتخاب نصاب حرفه‌ای دارد. نصاب مخزن آب با داشتن اطلاعات لازم در مورد اتصالات ورودی و خروجی مخزن، می‌تواند به بهترین شکل مخزن آب را نصب کند. توجه کردن به نکات کلیدی گفته شده در این مقاله، به کارگر نصب مخزن آب کمک خواهد کرد تا بتواند در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل، مخزن را نصب کند.

یکی از موارد مهم در این زمینه، زیرسازی استاندارد مخزن است که باعث می‌شود مخزن در یک شرایط ایده‌آل نصب شود. افرادی که به دنبال انتخاب بهترین نصاب مخزن آب هستند، می‌توانند به آدرس سایت مخزن مارکت مراجعه کرده تا با بررسی‌های لازم، ضمن خرید بهترین مخزن آب، مناسب‌ترین نصاب را انتخاب کنند.

دسته‌بندی: مجله

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

9 + یک =