مراحل ساخت مخزن آب پلی اتیلن

این روز‌ها استفاده از مخازن آب به ویژه پلی اتیلن، بسیار کاربرد پیدا کرده است. احتمالا یکی از مهم‌ترین دلایل این میزان استقبال از مخازن، کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی شیرین است. بنابراین شرکت‌های تولید کننده برای رفع بحران آب، به تولید و ساخت مخازن آب روی آورده‌اند. مطمئنا در ذهن شما سوال‌های بسیاری در رابطه با روش ساخت مخزن آب پلی اتیلن شکل می‌گیرد. شرکت‌های تولید‌کننده این مخازن را چگونه تولید می‌کنند؟ آیا این مخازن در برابر مشکلاتی مانند ضربه و نور خورشید مقاوم هستند؟ در این مقاله از مخزن مارکت همراه ما باشید تا مراحل ساخت مخزن آب پلی اتیلن را توضیح دهیم.

روش ساخت مخزن پلی اتیلن

تقریبا تمام تولید‌کنندگان مخازن آب در ساخت مخزن پلی اتیلن از شیوه روتیشنال یا گردشی استفاده می‌کنند. همچنین از مواد پلی اتیلن مورد تایید سازمان بهداشت، غذا و دارو استفاده می‌کنند تا سلامتی مصرف‌کنندگانی مانند شما تضمین شود. در ادامه به طور مختصر شیوه ساخت مخزن آب پلی اتیلن را در 6 مرحله بیان می‌کنیم.

مرحله اول؛ آماده‌سازی مواد اولیه

تولید‌کنندگان برای اینکه هنگام تولید مخازن آب پلی اتیلن با مشکل مواجه نشوند، از ابتدا تمام مواد اولیه مورد نیاز را خریداری می‌کنند. در این مرحله پلی اتیلن پودر شده را با رنگ مجاز ترکیب کرده و سپس این ترکیب را از صافی عبور می‌دهد تا ذرات مواد یکسان و شبیه به هم باشند. سپس ماده یو وی را به ترکیب پودر پلی اتیلن و رنگ مجاز اضافه می‌کنند.

مرحله دوم؛ منتقل کردن مواد به قالب

پس از آماده‌سازی مواد اولیه در روش ساخت مخزن پلی اتیلن، اکنون نوبت انتقال آن به قالب است. البته قالب‌های استفاده شده در این مرحله، دو تکه‌ای هستند تا پس از پایان عملیات قالب‌گیری مخزن آب، فرایند جدا‌سازی آن به راحتی امکان‌پذیر باشد. همچنین تولید‌کنندگان بر اساس توصیه متخصصان از دستگاه اکسترود در این مرحله از عملیات ساخت مخزن استفاده می‌کنند تا فرم و رنگ مخزن‌های تولید شده، یکدست شود.

مرحله سوم؛ حرارت دیدن و چرخش

اکنون که همه مواد به قالب انتقال پیدا کرد، درب آن بسته شده و سپس آن را روی حرارت قرار می‌دهند. همزمان با ذوب شدن ماده پلی اتیلن موجود، قالب خیلی سریع حرکت می‌کند تا مواد درون آن به دلیل نیروی گریز از مرکز، به سمت دیواره‌های قالب حرکت کنند یا پخش شوند.

حرارت دیدن قالب و چرخش آن برای مدت زمان مشخصی ادامه پیدا می‌کند. پس از پایان این زمان، حرارت خاموش می‌شود. اما چرخش قالب برای زمان کوتاهی، همچنان ادامه پیدا می‌کند. متخصصان چرخش بدون حرارت را برای ایجاد شکل بهتر مخزن آب پلی اتیلن، توصیه می‌کنند.

مرحله چهارم؛ خارج کردن مخزن

زمانی که فرایند چرخش قالب به اتمام رسید، تولید‌کنندگان مدت زمانی صبر می‌کنند تا قالب سرد شود. اکنون درب و دو تکه قالب را باز می‌کنند. سپس مخزن آب تولید شده از پلی اتیلن را آرام، دقیق و با صبر از قالب بیرون می‌آورند.

مرحله پنجم؛ پرداخت بدنه مخزن

در این مرحله از روش ساخت مخزن آب پلی اتیلن، بخش‌های اضافه روی مخزن حذف می‌شود. همچنین درب مخزن پلی اتیلن که به صورت مجزا تولید شده است، روی آن قرار می‌گیرد. در صورتی که تولید‌کننده بخواهد دیواره‌های مخزن آب را رنگ آمیزی کند، فرایند رنگ‌آمیزی باید در این مرحله از روش ساخت مخزن آب انجام شود.

مرحله ششم؛ کنترل کردن

آخرین و احتمالا مهم‌ترین مرحله روش ساخت مخزن پلی اتیلن، کنترل کیفیت آن است. متخصصان آزمایش‌های متعددی برای سنجش ضخامت، مقاومت بدنه و همچنین کیفیت انجام می‌دهند تا با خیال راحت، مخزن آب پلی اتیلن تولید شده را روانه بازار کنند.

 البته تولید‌کنندگان برای ساخت مخزن آب پلی اتیلن چند لایه، این مراحل را دو یا سه بار تکرار می‌کنند. هنگام تولید مخازن سه لایه پلی اتیلن بین لایه دوم و سوم، فیلتر نوری قرار می‌دهند تا با این کار خود از نفوذ نور خورشید و همچنین ایجاد جلبک در درون مخزن، جلوگیری کنند.

کاربرد مخزن‌های پلی اتیلن

شرکت‌های تولید‌کننده پس از انجام تمام مراحل در روش ساخت مخزن پلی اتیلن، آن را به بازار فروش عرضه می‌کنند تا شما مانند دیگر خریداران با توجه به نیاز خود، مخزن مورد نظر خود را انتخاب کنید. از مخازن پلی اتیلن بیش‌تر برای ذخیره آب در صنایعی مانند کشاورزی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

البته در صورت نیاز به ذخیره مواد شیمیایی مانند آفت کش نیز استفاده از مخازن پلی اتیلن می‌تواند گزینه‌ ایده‌آلی باشد. بنابراین شما در زمان خرید با توجه به نیاز می‌توانید از میان مدل‌های متنوع مخزن پلی اتیلن، بهترین محصول را انتخاب کنید.

مزیت‌های مخازن پلی اتیلن

استفاده از مخازن پلی اتیلن با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و بدون تردید مزیت‌های این نوع از مخازن، دلیل اصلی کاربرد گسترده و تقاضای زیاد آن است. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت‌های مخازن پلی اتیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) قیمت مخازن آب تولید شده از پلی اتیلن، بسیار مقرون به صرفه و مناسب‌ است.

2) تولیدکنندگان، مخزن‌های آب از جنس پلی اتیلن را در طرح‌ها و شکل‌های متفاوتی تولید می‌کنند تا شما و دیگر خریداران در زمان خرید، حق انتخاب داشته باشید.

3) از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از مخازن، مقاومت بسیار زیاد آن در برابر ضربه بوده و در نتیجه مخازن پلی اتیلن از ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

4) در صورتی که قصد خرید مخزن آب را دارید، انتخاب مخزن‌های پلی اتیلن بهترین گزینه خواهد بود. زیرا این مخزن‌ها در دسترس هستند.

5) مخازن پلی اتیلن بسیار سبک بوده و در نتیجه فرایند جابه جایی یا انتقال آن‌ها، بسیار آسان است.

6) با توجه به نوع متریال به کار رفته در زمان تولید و روش ساخت مخزن آب پلی اتیلن، می‌توانید از آن برای ذخیره مایعات متنوعی مانند آب یا آفت کش استفاده کنید.

کلیدی‌ترین نکات هنگام خرید مخزن آب پلی اتیلن

هنگام خرید مخزن‌های پلی اتیلن باید به چند نکته کلیدی و مهم توجه کنید. مطمئنا در صورت توجه به این نکات هنگام خرید، بهترین انتخاب را میان محصولات متنوع موجود در فروشگاه اینترنتی مخزن مارکت خواهید داشت. از اصلی‌ترین نکات خرید مخزن آب از جنس پلی اتیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در نظر گرفتن هدف از خرید مخزن
  • اندازه مخزن پلی اتیلن
  • توجه به کیفیت مخزن برای بهره‌مندی از ماندگاری بیش‌تر مخزن
  • وزن مخزن پلی اتیلن
  • قیمت
  • توجه به مسئله ضمانت نامه یا گارانتی

سخن پایانی

این روز‌ها تمام شرکت‌های تولید‌کننده، مخازن آب پلی اتیلن را به یک روش تولید می‌کنند. شیوه ساخت مخزن آب پلی اتیلن دارای شش مرحله بوده و بدون تردید مهم‌ترین مرحله آن، کنترل کیفیت است. زیرا پس از انجام آزمایش‌های لازم در مرحله آخر، تایید می‌شود که مخزن تولید شده، هیچ ضرری برای سلامتی انسان‌ها ندارد. در صورتی که نیاز به مخزن آب برای زمین کشاورزی داشته باشید. مطمئنا فروشنده، خرید مخزن پلی اتیلن را به شما پیشنهاد می‌دهد. زیرا حمل و نقل این مخزن‌ها به دلیل وزن سبک، بسیار آسان بوده و همچنین با توجه به مانگاری بالا، قیمت مناسبی دارند. شما می‌توانید برای خرید مخزن‌های پلی اتیلن با کارشناسان فروش ما در مخزن مارکت در ارتباط باشید.

دسته‌بندی: مجله