مخزن آب مناسب آپارتمان 4 طبقه

ساختمان‌های مسکونی که دارای 4 طبقه هستند، بیشترین نوع آپارتمان‌های نیمه قدیمی محسوب می‌شوند. معماری این نوع آپارتمان‌ها باید به شیوه‌ای باشد تا خدمات‌رسانی به همه واحدها و طبقات مانند تأمین آب شرب به بهترین شکل ممکن انجام شود، اما به دلیل موضوع نیمه قدیمی بودن آنها، این امکان در اکثر این اسن ساختمان‌ها مهیا نیست. در حال حاضر استفاده از مخزن آب آپارتمان 4 طبقه، یکی از بهترین روش‌ها برای ذخیره‌سازی آب و تأمین نیازهای ساکنان ساختمان در طبقات بالاتر به شمار می‌رود. به طور کلی بررسی انواع مخازن آب بر اساس نیازهای ساختمان‌ 4 طبقه از اهمیت بسزایی برخوردار است که در ادامه این مقاله قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم.

مخزن آب آپارتمان 4 طبقه

آپارتمان 4 طبقه به چه مخزنی نیاز دارد؟

برای محاسبه این که یک آپارتمان 4 طبقه به چه مخزنی نیاز دارد، باید موارد مختلفی بررسی شوند. حال ممکن است شما عزیزان در این زمینه اطلاعات چندانی نداشته باشید که در این صورت پیشنهاد می‌کنیم از مشاوران حرفه‌ای مخزن مارکت استفاده کنید. با این حال برای انتخاب مناسب‌ترین مخزن آب آپارتمان 4 طبقه توجه به موارد عنوان شده در ادامه دارای اهمیت است:

·       بررسی تعداد نفرات در ساختمان

برای این که بتوانید برای آپارتمان 4 طبقه یک مخزن مناسب تهیه کنید، در وهله اول باید تعداد نفرات ساکن در ساختمان را محاسبه کنید. این به شما کمک می‌کند با یک برآورد ساده بتوانید بهترین نوع مخزن آب را خریداری نمایید.

·       بررسی لیتراژ مورد نیاز

برای این منظور کافی است تعداد افراد ساکن در آپارتمان را در میزان مصرف آب هر نفر ضرب کنید. برای مثال اگر در یک آپارتمان 200 نفر زندگی می‌کنند و میزان مصرف هر کدام از نفرات؛ طبق آماری که از قبل به دست آمده است، 50 لیتر است، لیتراژ مورد نیاز برای مخزن آب ساختمان چیزی برابر 10 هزار لیتر خواهد بود.

·       بررسی موارد تعدیل کننده

ممکن است در بعضی از روزها، مصرف آب در آپارتمان‌ها افزایش داشته باشد که در این خصوص باید مقدار بیشتری برای مخزن آب لحاظ کنید. برای این منظور می‌توانید مصرف آب یک ماهه واحدهای یک ساختمان را بررسی کرده و سپس نتایج را جمع‌بندی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین مخزن آب را خریداری نمایید.

·       مشورت با افراد متخصص

به طور کلی برای این که بتوانید مخزن آب آپارتمان 4 طبقه را به صورت حرفه‌ای و بدون مشکل خریداری کنید، لازم است از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، درخواست مشورت کنید. به طور حتم با چنین شرایطی به راحتی می‌توانید یک منبع آب مناسب را تهیه کنید.

مخزن آب آپارتمان 4 طبقه

دلایل استفاده از مخزن آب در ساختمان‌های 4 طبقه 

استفاده از مخزن آب در ساختمان‌های 4 طبقه دارای چند دلیل مهم است:

·       اطمینان از تامین آب در مواقع اضطراری

مخزن آب به عنوان منبع اضطراری آب شرب در صورت خرابی سیستم آب شهری، تأمین آب را برای ساکنین ساختمان ادامه می‌دهد. حتی این امر می‌تواند در شرایط اضطراری مانند زلزله، سیل، طوفان و… بسیار حیاتی باشد.

·       کنترل مصرف و مدیریت بهینه آب

با داشتن یک مخزن آب آپارتمان 4 طبقه مستقل، ساکنین ساختمان‌ها می‌توانند کنترل بهتری بر مصرف آب داشته باشند. آن‌ها می‌توانند مصرف آب را بر اساس نیازهای خود تنظیم کرده و از آب شهری به طور مستقیم برای مصارف غیر ضروری مانند آبیاری باغ یا پر کردن استخر استفاده نکنند.

·       برخورداری از آب با کیفیت بهتر

مخزن آب می‌تواند به صورت مستقل از شبکه آب شهری، آب را فیلتر کرده و تصفیه نماید. این امر می‌تواند به کیفیت آب شرب ارائه شده به ساکنین ساختمان کمک کرده و آن‌ها را از مشکلاتی مانند ذرات معلق، طعم و بوی نامطلوب در آب مصرفی محافظت کند.

·       قابلیت ذخیره‌سازی آب برای مصارف غیر ضروری

منبع آب آپارتمان 4 طبقه می‌تواند برای استفاده در مصارف غیر ضروری مانند تامین آب برای سیستم‌های آتش‌نشانی، آبیاری فضای سبز ساختمان و دیگر نیازهای غیر ضروری مورد استفاده قرار بگیرد. این امر می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب شهری و حفظ منابع آب باشد.

·       رفع مشکل افت فشار آب

در برخی از مناطق، فشار آب شهری با مشکل روبرو است. در این صورت تنها استفاده از منبع آب مناسب راهکار عالی برای برون‌رفت از مشکلات احتمالی محسوب می‌شود. انتخاب یک مخزن آب مناسب با تعداد نفرات آپارتمان‌ها تا حد زیادی این مشکل را کنترل خواهد کرد.

به طور کلی، استفاده از مخزن آب در ساختمان‌های 4 طبقه می‌تواند به تأمین آب شرب مستقل، ایمنی در مواقع اضطراری و کنترل بهتر مصرف آب کمک نماید که البته دقت در انتخاب بهترین نوع مخزن آب نیز بسیار مهم است.

پرکاربردترین مخازن آب در ساختمان 4 طبقه

برای انتخاب بهترین مخزن آب برای ساختمان‌ها نیاز است که انواع آنها را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین نوع را انتخاب نمایید. ما در ادامه به پرکاربردترین منبع آب آپارتمان 4 طبقه اشاره می‌کنیم که با قیمت مناسب در مراکز معتبری همچون مخزن مارکت عرضه شده‌اند. این مخازن عبارت‌اند از:

  •       مخزن آب عمودی: مخازن آب عمودی معمولاً از جنس فلزهایی مانند فولاد ساخته می‌شوند و دارای ظرفیت‌های متنوعی هستند. طراحی آن‌ها شامل بدنه مخزن (که معمولاً استوانه‌ای است)، پایه یا برج حمل‌ کننده و سیستم‌های مربوط به پمپاژ و تأمین آب است.
  •       مخزن افقی آب: این نوع مخزن‌ها، سازه‌هایی از جنس پلی اتیلن هستند که بر روی زمین قرار می‌گیرند و برای ذخیره سازی آب به کار می‌روند. آن‌ها شکلی مستطیلی یا بعضاً استوانه‌ای دارند و به عنوان یک روش متداول برای ذخیره سازی آب در ساختمان‌ها و دیگر مکان‌ها استفاده می‌شوند.
  •       مخزن زیرپله: مخازن پلی اتیلن زیرپله نوعی از مخازن ذخیره‌سازی آب هستند که در محل‌هایی که فضا محدود است، نصب می‌شوند. آن‌ها شکلی مشابه با مخازن آب عمودی دارند، اما به دلیل نصب در موقعیت‌‌ها با فضای، از حجم کمتری برخوردار هستند.

گفتنی است از دیگر مخازن آب پلی اتیلن ساختمان‌ها می‌توان به مخازن مکعبی افقی، سه گوش، قیفی، کتابی، بیضی و پشت نیسانی اشاره کرد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مختلفی هستند که بنا به نیاز ساختمان‌ها انتخاب و استفاده می‌شوند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به سوال آپارتمان 4 طبقه به چه مخزنی نیاز دارد، پاسخ دهیم و با توجه به اهمیت انتخاب این محصول، به مواردی اشاره کردیم که در انتخاب بهترین نمونه از مخزن کمک کننده هستند. با این حال اگر در حال حاضر قصد خرید مخزن آب آپارتمان 4 طبقه را دارید، کافی است از طریق وبسایت مخزن مارکت اقدام کنید.

برای این منظور کافی است به وبسایت مخزن مارکت مراجعه کرده و با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز می‌توان به قیمت رقابتی و به صرفه، ارسال رایگان محصولات و مشاوره تخصصی به جهت انتخاب بهتر مخزن آب اشاره کرد. حال برای این منظور کافی است از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده با تیم حرفه‌ای مخزن مارکت در تماس باشید.

دسته‌بندی: مجله

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

13 − 3 =