دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

فیلتر حجم مخزن (لیتر)

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

ترتیب بر اساس:

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

مخزن زیرپله

بسیاری از ساختمان‌ها فضای کافی برای نصب منبع آب ندارند. اما در هنگام خرید، به دلیل عدم آشنایی با مخزن زیرپله، به سراغ انواع جاگیر و مکعبی تانکرهای پلی‌اتیلنی می‌روند و با مشکل در زمینه نصب آن مواجه می‌شوند. در حالیکه با خرید مخزن زیرپله ای نه تنها نیاز آنها برطرف می‌شود بلکه هزینه کمتری هم خواهند پرداخت. اگر شما هم در دسته افرادی هستید که هنوز تصمیم نگرفته چه نوع مخزن آبی مناسب نیاز شماست، پیشنهاد می‌کنیم این راهنمای متنی را تا انتها مطالعه کنید تا هم با عوامل موثر در قیمت مخزن زیرپله آشنا شوید هم لیستی از ابعاد و مشخصات انواع آن را ببینید و بهترین گزینه را خریداری کنید.

مخزن زیرپله چیست و به چه کاری می‌آید؟

در ردیف مخازن افقی، مخزنی با شکلی متفاوت قرار دارد که به آن مخزن زیرپله گفته می‌شود. مخزن زیرپله یا منبع زیرپله ای همانطور که از نامش مشخص است، برای نصب و استفاده در فضاهای شیب‌دار مانند فضای پرت زیرپله یا پارکینگ و اتاقک تاسیسات به کار می‌رود. از آنجایی که کاربری این مخازن بیشتر برای ساختمان‌های مسکونی و یا برای نگهداری مقدار مشخصی آب آشامیدنی است، در جدول لیست ابعاد و قیمت مخزن آب زیرپله ای، لیتراژهای بسیار بالا را شاهد نیستیم. با این حال برای شناخت بهتر منبع آب زیرپله لازم است کمی بیشتر درباره مشخصات و ویژگی‌های آن بدانیم.

با انواع مخزن آب زیرپله آشنا شوید

به طور کلی مخزن آب زیرپله برای استفاده حداکثری از فضاهای پرت ساختمان طراحی شده است. با توجه به اینکه ساختار پله‌های ساختمان از یک استاندارد مشخص پیروی می‌کنند، فضایی که زیر آن ایجاد می‌شود و اغلب به عنوان انباری مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک فضای محدود است. به همین خاطر مخزن زیرپله نیز که اختصاصاً برای قرارگیری در همین فضا ساخته شده است، در ابعاد و لیتراژهای محدودی ارائه می‌شود.

در حال حاضر این مخزن از ظرفیت ۳۰۰ لیتر تا ۱۵۰۰ لیتری تولید و در بازار عرضه می‌شود. شما می‌بایست با توجه به ابعاد و فضایی که برای نصب منبع آب زیرپله خود در اختیار دارید، یکی از گزینه‌های موجود در این صفحه را انتخاب کنید. برای دسترسی بیشتر در ادامه توضیحات، لیست کاملی از انواع مخزن زیرپله به همراه قیمت و ابعاد آنها را درج کرده‌ایم تا شما عزیزان به راحتی تصمیم بگیرید.

 مخزن زیرپله ای بعنوان مخزن آب ساختمان

در مرحله اول ممکن است برای مشتری عزیز این سوال پیش آید که آیا می توان از مخزن زیر پله ای بعنوان یک مخزن آب ساختمان استفاده کرد یا نه؟ جواب بله است.

استفاده از فضای پرت زیرپله ساختمان، برای نصب مخزن آب می تواند یک انتخاب مناسب و هوشمند برای هر مدیر ساختمانی باشد. این فضاها عموماً یا به طور کامل غیر استفاده بوده و یا تبدیل به انباری برای نگهداری لوازم به درد نخور بسیاری از ساختمان ها شده است. با توجه به محدود بودن این فضا، نیاز است تا قبل از خرید مخزن آب زیر پله ای، ابعاد مخزن و فضای نصب به خوبی بررسی شود.

تولیدکنندگان مخازن زیرپله ای، در هنگام طراحی و تولید این محصولات عموماً ابعاد استاندارد زیرپله ها را مد نظر قرار می دهند تا مشکلی در این خصوص برای مشتریان به وجود نیاید، ولی با این وجود به دلیل اینکه ممکن است یا توجه به محدودیت هایی، ابعاد استاندارد برای زیرپله ها در هنگام ساخت ساختمان ها در نظر گرفته نشود نیاز است تا اندازه گیری این مکان به دقت کافی انجام شود.

ویژگی مخازن زیرپله ای

  1. تولید در انواع تک لایه و سه لایه ضد باکتری و جلبک
  2. دارای ابعاد استاندارد به منظور قرار گرفتن در انواع زیرپله ها
  3. دارای لایه محافظ در برابر اشعه UV آفتاب
  4. گارانتی تعویض ، تعمیر و خدمات پس از فروش
  5. امکان ارسال به سراسر کشور
  6. دارای نشان ملی استاندارد ایران
  7. دارای پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو
  8. امکان ارسال درب آدرس مشتری

کابرد مخازن زیرپله

مخزن پلی اتیلن زیرپله ای عموماً برای ذخیره سازی آب شرب ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به بی اثر بودن طیف وسیعی از مواد شیمیایی بر روی پلی اتیلن امکان ذخیره سازی بسیاری از مواد شیمیایی نیز در این مخزن زیرپله نیز وجود دارد. برای اطمینان از سازکاری ماده ای که می خواهید در این مخازن نگهداری فرمایید لطفا با ما مشورت کنید؛ همچنین باید در نظر داشته باشیم از این نوع مخزن برای ذخیره مخزن آب آتش نشانی هم استفاده می شود.

ویژگی محل نصب مخزن پلی اتیلن زیرپله 

  1. درب ها و محل های انتقال مخزن : عرض درب منزل ، عرض راهرو کنار نرده راه پله و دیوار و به ویژه ارتفاع زیر راه پله و امکان چرخاندن مخزن برای قرار گرفتن در محل نصب باید به دقت اندازه گیری و ارزیابی شود، تا از رد شدن مخزن در طول این مسیر و جایگیری آن اطمینان حاصل شود.
  2. حتماً باید بالای درب مخزن زیرپله ای فضای کافی ( حدوداً ۱۰ سانتی متر ) برای باز و بسته کردن مخزن، به منظور بازرسی های دوره ای و همچنین تعویض فلوتر در نظر گرفته شود.
  3. محل نصب مخزن زیر پله ای باید کاملاً صاف بوده و هیچ گونه پستی و بلندی نداشته باشد. وجود هر گونه ضایعه یا پستی بلندی می تواند باعث سوراخ شدن مخزن آب ساختمان شود.
  4. بهتر است در مکان نصب مخزن زیرپله ای راه آبی در کف زیرپله در نظر گرفته شود تا در صورت از کار افتادن فلوتر ( قطع کن ) آب سرریز شده از مخزن زیرپله ای به خروجی مناسبی انتقال پیدا کند.

آیا می توان از مخزن افقی بعنوان مخزن زیرپله ای استفاده کرد؟

مخازن افقی نسبت به مخازن زیرپله ای و مکعبی قیمت پایین تری دارند، به همین دلیل بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند از مخازن افقی به عنوان مخزن زیر راه پله ای استفاده کنند.

در اکثر زیرپله ها مخازن افقی تا حجم ۵۰۰ لیتر به راحتی قابل نصب هستند اما در حجم های بیشتر باید با دقت ابعاد محل نصب و زیرراه پله با ابعاد مخزن اب افقی مقایسه شوند.

آیا می توان از مخزن مکعبی بعنوان مخزن زیرپله ای استفاده کرد؟

نوع دیگری از مخازن که در زیر راه پله ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند مخازن مکعبی افقی هستند. این مخازن عرض و ارتفاع مناسبی دارند و اگر محدودیت طولی وجود نداشته باشد می توانند گزینه بعدی بعد از مخازن زیرپله ای و افقی باشند.

نوع دیگری از مخازن مکعبی، مخازن مکعبی ایستاده یا مخازن کتابی هستند. همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید می توان این مخازن را در کنار زیر راه پله قرار داد و به دلیل عرض بسیار مناسب می توان در کنار دیواره ها قرار داد بدون اینکه فضای زیادی را به خود اختصاص دهد.

همان طور که گفته شد متاسفانه مخازن حجیم در زیر بسیاری از زیر راه پله ها و یا حتی کنار آن قابل نصب نیستند. به همین دلیل نیاز خواهید داشت فضای دیگری برای نصب مخزن در نظر بگیرید و راضی کردن تمامی ساکنین ساختمان برای انتخاب این فضا می تواند کمی دشوار باشد.

متداولترین مکان ها برای نصب مخزن آب بعد از اتاق تاسیسات و زیر راه پله ها، حیاط، پارکینگ، لابی و در نهایت بالا پشت بام است، در صورتی که پشت بام استحکام بالایی داشته باشد نصب در پشت بام نیز می تواند جز گزینه های خیلی خوب شما باشد.

نکات مهم نصب و راه اندازی مخازن زیرپله

مخازن زیر پله دارای دو ارتفاع جلو (کوتاه) و ارتفاع پشت (بلند) می باشد ، محل مجاز نصب اتصالات ورودی و خروجی در قسمت ارتفاع پشت مخازن
 در نظر گرفته شده است که شما عزیزان می توانید با توجه به شرایط لوله کشی ساختمان خود، درخواست نصب اتصالات را روی مخازن خود را داشته
 باشید.
 از جمله موارد بسیار مهم در شرایط نصب و نگهداری مخازن زیرپله توجه به زیرسازی آن است که باید به صورت کاملا مسطح و تراز در نظر گرفته شود
 و از افزایش ارتفاع یا تراز کردن مخازن با تکه های سنگ و مصالح جدا خودداری نمایید. نصب اتصالات استاندارد در محل های تعبیه شده روی
 مخازن به شرط آن که به بدنه مخزن فشاری وارد نکند مشکلی ندارد.

 خرید و قیمت مخزن پلی اتیلن زیرپله ای

شما می توانید برای خرید مخزن پلی اتیلن زیر پله ای و محصولات پلی اتیلن دیگر به سایت مخزن مارکت دات کام مراجعه فرمایید؛ همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات با شماره تماس ۶۳ ۷۳ ۶۱ ۲۲-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.