دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

فیلتر حجم مخزن (لیتر)

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

ترتیب بر اساس:

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

مخزن مکعبی افقی

یکی دیگر از انواع مخازن پلی اتیلن که شکل هندسی متفاوتی نسبت به انواع رایج دارد، مخزن مکعبی است. تانکر آب مکعبی با توجه به شکل ظاهری خود برای فضاهایی با محدودیت ارتفاع و سطح لازم برای نصب، گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. اما مخزن آب مکعبی چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد و چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که برای مقصود ما گزینه مناسبی است؟ با توضیحاتی که در ادامه می‌دهیم همراه باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

منظور از مخزن مکعبی چیست؟

قبل از خرید منبع آب مکعبی باید بدانید که از آن به چه منظوری استفاده می‌شود. نام مخزن مکعبی، برگرفته از شکل ظاهری آن است. دهانه این مخزن روی سقف آن قرار گرفته و به خاطر باریک بودن و در عین حال ارتفاع کم، به راحتی می‌توانید آن را از فضاهای تنگ و ورودی‌های کوچک، عبور دهید. اگر برای ساختمان مسکونی یا اداری خود به دنبال گزینه ای هستید که هم ظرفیت مناسب و هم ابعاد کوچکی داشته باشد، مخزن آب مکعبی گزینه خوبی به حساب می‌آید.

این محصول که با بهترین مواد اولیه پلی اتیلنی ایجاد می‌شود نسبت به سایر انواع مخازن، مانند فلزی یا پلاستیکی، مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما قبل از پرداختن به این موارد، برای استعلام قیمت مخزن مکعبی باید با انواع و ابعاد آن آشنا باشید.

انواع مخزن آب مکعبی

این محصولات در حال حاضر در ظرفیت‌های 100 لیتر تا 2000 لیتر تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تفاوت انواع مخازن مکعبی پلی اتیلن در ابعاد و لیتراژهای آنها است. چراکه به خاظر نوع طراحی و استانداردهای رعایت شده در آن، همگی به شکل مستطیلی و افقی هستند. به طور کلی ارتفاع مخازن مکعبی پلی اتیلن عرضه شده در سایت مخزن مارکت، با توجه به ظرفیت آنها متغیر است. برای دیدن جزئیات این موارد در ادامه جدول ابعاد + قیمت منبع آب مکعبی را ببینید.

چنانچه با توجه به فضایی که برای نصب مخزن در اختیار شماست، نیاز به لیتراژهای بالاتری از این محصولات داشتید، می‌توانید از طریق کوپل کردن مخازن، ظرفیت را بالا ببرید. دلیل اینکه مخزن مکعبی از ظرفیت 100 تا 2000 لیتر تولید می‌شود، استانداردهای موردنیاز برای طراحی آن و حفظ ویژگی‌هایی همچون ابعاد کوچک و ارتفاع مناسب است. با این حال به طور مثال شما می‌توانید با متصل کردن چند تانکر آب مکعبی 2000 لیتری، به ظرفیت‌های بسیار بالاتری دست پیدا کنید.

از ویژگی‌های متعدد مخزن مکعبی افقی پلی اتیلن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عرض و ارتفاع کم
  2. کاملاً بهداشتی
  3. نصب سریع و آسان
  4. یکدست و بدون درز
  5. عایق نسبی حرارت
  6. جابجایی آسان
  7. دارای تاریخ تولید و عدد گنجایش روی بدنه
  8. مقاوم در برابر اسیدها، بازها و مواد خورنده
  9. دارای تاریخ تولید و میزان ظرفیت روی بدنه مخزن
  10. به کارگیری مواد اولیه Food Grade و مناسب مواد غذایی
  11. مخزن مکعبی، مناسبترین نوع مخزن برای ذخیره سازی و نگهداری انواع مایعات آشامیدنی، شیمیایی، دارویی، سوخت ها، اسیدها و …
  12. بهترین انتخاب برای ذخیره سازی آب شرب و مایعات غذایی بدون تغییر در رنگ، بو و مزه آن به دلیل استفاده از مواد اولیه درجه یک و فودگرید
  13. دارای نشان ملی استاندارد از سازمان ملی استاندارد و پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو به صورت مندرج روی مخازن
  14. قابلیت استفاده در مناطق سردسیر و گرمسیر به دلیل انتقال حرارتی بسیار پایین
  15. تنوع بالا در ابعاد و اندازه مخزن مکعبی، با توجه به شرایط نصب و نگهداری مشتریان
  16. سهولت استفاده به دلیل نصب سریع و آسان انواع اتصالات استاندارد
  17. مقاوم در برابر تابش اشعه UV خورشید
  18. قابلیت نصب در مکان هایی با فضای محدود

یکی دیگر از نام‌های مخزن مکعبی افقی پلی اتیلن، مخزن کتابی خوابیده است که با توجه به شکل آن به کار می‌رود. این مخازن در گوشه دیوارها به راحتی قابل نصب بوده و مشکل فضای محدود را به راحتی حل می‌کنند. همچنین می‌توانید مخزن افقی مکعبی را در پشت بام هم نگهداری کنید؛ چرا که جنس لایه‌ها دارای مواد ضد اشعه ماورا بنفش بوده و در برابر اشعه UV موجود در نور آفتاب، نفوذناپذیر عمل می‌کنند.

مخزن پلی اتیلن مکعبی یا تانکر مکعبی همانند مخازن آسانرو و مخازن بیضی دارای شکل هندسی خاصی بوده و برای مکان هایی که محدودیت فضا دارند، بسیار مناسب می باشد.

مخزن مکعبی به راحتی از انواع درب‌های ورودی قابلیت عبور دارد. مخازن مکعبی خوابیده برای فضای زیرپله نیز کاربرد دارند؛ اما مناسب‌ترین مخزن برای این منظور،مخزن زیر پله  می‌باشد.

ساخت مخزن مکعبی به صورت یکپارچه، مخزن را تقریباً غیر قابل تخریب می‌کند. استفاده از روش قالب چرخشی که در روش ساخت مخزن آب استفاده می شود، باعث می‌شود مخزن آب مکعبی پلی اتیلن بدون درز، ضد آب و ضد نشت باشد.

این مخازن برای استفاده در پشت بام ساختمان هم بسیار مناسب می باشند؛  زیرا سطح مقطع بزرگی دارند و فشار ناشی از وزن سیال را در مساحت و سطح بیشتر پخش می کنند و به سازه و سطح زیرین مخزن فشار کمتری وارد می شود.

در مخازن مکعبی سه لایه به دلیل وجود یک لایه تیره رنگ امکان نفوذ نور آفتاب به داخل مخزن آب وجود ندارد در نتیجه شرایط برای رشد جلبک ها فراهم نمی شود.

از این رو برای ذخیره سازی آب شرب ،  مخزن آب پلی اتیلن سه لایه توصیه می شود،  این مخزن به خوبی می تواند آب مصرفی مورد نیاز ۶  الی ۸  واحد مسکونی را تامین نماید. مزیت اصلی مخزن مکعبی ابعاد و شکل هندسی آن است و به خوبی در مکان هایی مخازن دیگر امکان نصب ندارند ،  قابل نصب می باشند و فضای کمی را اشغال می کنند.

این مخازن به صورت پیش فرض فاقد هر گونه اتصال ورودی و خروجی ( فیتینگ) می باشند به همین دلیل مشتریان گرامی در صورت تمایل و در هنگام ثبت سفارش می توانند در خواست نصب این اتصالات را به کارشناسان فروش شرکت اعلام کنند.

کاربرد مخازن مکعبی

در این قسمت به بررسی برخی از ویژگی های مخازن مکعبی می پردازیم:

  1. جهت ذخیره سازی آب شرب
  2. جهت ذخیره سازی آب ضروری آتش نشانی
  3. جهت ذخیره سازی مایعات صنعتی و شیمیایی

نکات مهم نصب مخازن مکعبی

  1. محل نصب مخزن مکعبی نباید هیچ گونه پستی و بلندی و شیبی داشته باشد؛ اگر چنانچه قرار است جسمی زیر مخزن مکعبی گذاشته شود، باید تمام سطح زیرین را در بر بگیرد و هیچ قسمتی از آن، روی هوا معلق باقی نماند.
  2. محل نصب مخزن مکعبی نباید نزدیک شعله و گرمای شدید باشد؛ زیرا با توجه به جنس مخزن که از پلی اتیلن می باشد، باعث آسیب رسیدن به مخزن می شود.
  3. محل نصب مخزن مکعبی باید حتما ایمن باشد؛ همچنین نکات ایمنی برای جلوگیری از برخورد اشیاء تیز و برنده به مخزن حتما رعایت شود.
  4. درب ورودی و محل نصب مخزن مکعبی حتما باید اندازه گیری شود تا بر اساس ابعاد و شکل هندسی مخزن، انتخاب صورت گیرد.
  5. از غلطاندن و کشیدن مخزن مکعبی روی زمین خودداری کنید.
  6. جهت جلوگیری از ایجاد و رشد جلبک درب مخزن را کاملا ببندید.

مراحل تمییز کردن مخازن مکعبی

مراحل تمییز کردن مخازن مکعبی عبارتند از:

۱.تخلیه کامل مخزن مکعبی از مایع داخل آن:

در مخازن با لیتراژ کم می توانید با شیب دادن به مخزن مایع داخل آن را از طریق شیر خروجی خارج نمایید، در مخازن با لیتراژ بالا از طریق خروجی کف شور یا با استفاده از مکش مایع داخل آن توسط پمپ تخلیه مایع داخل آن را خارج نمود.

۲.تمیز کردن و برس کشیدن سطوح داخلی مخزن:

بسته به لیتراژ و دسترسی می توان از طریق ورود به تانکر مکعبی یا با میله بلند متصل به برس آن را لایروبی و تمیز نمود.

۳.شستشوی سطوح داخلی مخزن مکعبی با مواد شوینده:

با توجه به مایع نگهداری شده در مخزن مکعبی، می توان از انواع مواد شوینده یا حلال استفاده کرد و در نهایت مایع باقی مانده را تخلیه کرد.

قیمت مخزن مکعبی

به دلیل نوع طراحی و استفاده از مواد اولیۀ بیشتر در تولید مخزن مکعبی، مخزن مکعبی قیمت بیشتری نسب به مخازن افقی و مخازن عمودی دارند؛ بنابراین خرید آن ها معمولا در زمانی که فضای کافی برای نصب سایرمخازن پلی اتیلنی وجود ندارد، توصیه می‌شود.

برای اطلاع از قیمت این محصول می توانید به سایت مخزن مارکت دات کام مراجعه فرمایید و یا برای اطلاع از آخرین قیمت ها با شماره ۲۲۶۱۷۳۶۳-۰۲۱تماس حاصل فرمایید.

علت تفاوت قیمت مخازن کتابی نسبت به مخازن عمومی هم حجم.

برای این که مخازن کتابی و مکعبی دوامی مشابه مخازن عمودی داشته باشند به خاطر شکل هندسی شان ، ناچاریم پلی اتیلن بیشتری در تولید آنها بکار ببریم یعنی به مراتب سنگین تر تولید می شوند.

از طرفی می دانیم نسبت سطح به حجم در اشکال استوانه ای کمتر است از اشکال مکعبی یعنی مساحت دیواره بیرونی مخازن مکعبی بیشتر از مخازن استوانه ای هم حجم است.

حال حتی اگر ضخامت دیواره ها هم برابر بود باز مخازن مکعبی وزن و بالطبع ، قیمت بیشتری داشتند . بنابراین فقط زمانی سراغ مخازن مکعبی و کتابی می رویم که جای کافی برای نصب مخازن عمودی نداشته باشیم. یعنی قیمت بالاتر این مخازن به معنای کیفیت بهتر آنها نیست.

خرید مخزن مکعبی

برای خرید مخزن مکعبی بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در خصوص این مخزن را کسب کنید. برای این منظور می توانید با کارشناسان مخزن مارکت می باشد تماس تلفنی برقرار کنید و تمامی سوالات خود را در خصوص این مخازن بپرسید.

پس از کسب اطلاعات کافی برای ثبت سفارش هم به صورت تلفنی و هم از طریق وبسایت فروشگاه مخزن مارکت می توانید، سفارش خودتان را ثبت کنید. از جمله خصوصیت برجسته فروشگاه مخزن مارکت  می توان به امکان ارسال سریع سفارشات به شهرهای تهران، کرج، شیراز و غیره اشاره کرد.

هدف مخزن مارکت فراهم کردن خرید بی دردسر و مطمئن مخازن پلی اتیلنی است که در پایان رضایت خریدار را به ارمغان می آورد