دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

فیلتر حجم مخزن (لیتر)

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

ترتیب بر اساس:

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

مخزن افقی

اگر قصد خرید مخزن اب افقی را دارید، جای درستی آمده‌اید. در این صفحه انواع مخازن افقی را می‌بینید که هرکدام با توجه به ابعاد و لیتراژ درج شده در جداول، برای کاربردی خاص طراحی شده‌اند. آن دسته از عزیزانی که مطمئن نیستند کدام مخزن افقی را باید تهیه کنند، ادامه این متن راهنما را بخوانند تا توضیحات کافی در این‌باره را به دست آورند.

هرآنچه باید درباره مخزن افقی بدانید

یک از رایج‌ترین انواع مخازن پلی اتیلن که بسیاری از افراد برای تامین آب شرب ساختمان خریداری می‌کنند، مخزن افقی است. اگر فضایی که قصد نگهداری و نصب تانکر آب خود را دارید، داخل ساختمان بسته یا در فضایی است که با محدودیت ارتفاع مواجه هستید، بهترین انتخاب برای شما هم، مخزن افقی است. البته توجه داشته باشید که به خاطر خوابیده بودن این نوع تانکرها، از نظر سطح فضای نسبتاً زیادی اشغال می‌شود که بسته به ابعاد و لیتراژ منبع افقی، متغیر است.

در مقایسه با سایر انواع مخازن پلی اتیلن، قطر مخزن افقی بیشتر است. همین مساله باعث شده تا نیاز باشد ضخامت دیواره‌ها بیشتر در نظر گرفته شود. چراکه مقاومت بالاتری برای کف و دیواره‌ها انتظار می‌رود. در نتیجه، متریال بیشتری برای ساخت آن به کار می‌رود و طبیعتاً قیمت مخزن افقی نسبت به مخازن عمودی با لیتراژ برابر، بیشتر خواهد بود. همچنین این محصولات وزن بالاتری نیز دارند.

برای شناخت بهتر این محصول و انتخاب بهترین گزینه متناسب با نیاز، لازم است با انواع مخازن آب افقی آشنا شوید و کاربردهای آن را نیز بدانید.

انواع مخزن آب افقی

مخزن‌های افقی عرضه شده در سایت مخزن مارکت، در انواع ظرفیت‌ها و برندها تولید می‌شوند. فرقی نمی‌کند بخواهید برای مصرف شخصی آپارتمان خود آب ذخیره کنید یا برای یک برج چند صد واحدی؛ محصول موردنیاز شما حتماً در لیست مخازن افقی مخزن مارکت موجود است. این محصولات از ظرفیت 100 لیتر تا 15000 لیتر تنوع دارند و ارتفاع آنها از 57 سانتی‌متر شروع می‌شود و تا بیشترین ارتفاع که 242 سانتی‌متر است، می‌رسد.

در واقع به غیر از موضوع لیتراژ و ابعاد مخازن افقی، این محصولات از نظر شکل ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند. همه آنها از متریال مرغوب فودگرید تولید می‌شوند که مخازن را برای نگهداری انواع مایعات خوراکی مناسب می‌کند. همچنین به صورت سه لایه آنتی باکتریال تولید می‌شوند که سلامت مایعات داخل مخزن را تضمین می‌کنند. شما می‌توانید انواع مخزن آب افقی را بر اساس ابعاد و ظرفیت گنجایش در ادامه ببینید؛ همچنین می توانید لیست ابعاد و قیمت انواع مخازن آب را در این صفحه مشاهده کنید.

موارد کاربرد مخازن افقی :

۱- ذخیره و نگهداری آب شرب
۲- ذخیره آب آتش نشانی
۳-ذخیره و نگهداری انواع مواد شیمیایی سازگار با پلی اتیلن

تانکرهای آب افقی در اندازه و شکل‌های گوناگون تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. این مخازن در صنعت، کشاوزی و منازل کاربرد دارند. استفاده از مخزن جهت ذخیره آب باعث حفظ کیفیت و تازگی آب شده و مانع از ایجاد تغییرات شیمیایی در آن می‌شود.

مخازن افقی پلی اتیلنی به صورت بی‌رنگ و به صورت یک لایه، دولایه و سه لایه در بازار موجود هستند. جنس پلی اتیلن این مخازن به صورت استاندارد و Foof grade است و موفق به دریافت تاییدیه بهداشت شده است. از مهم‌ترین مزایای این جنس از پلی اتیلن واکنش پذیری پایین آن با سایر مواد است که باعث می‌شود کیفیت مایع درون مخزن حفظ گردد.

مخازن آب افقی دارای ابعاد متنوعی هستند. حجم این مخازن از ۸۰ تا ۱۰۰۰۰ لیتر متغیر است و هر حجمی کاربرد متناسب با خودش را دارد. معمولا استفاده از مخازن سه لایه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتری در مصارف خانگی رایج‌تر است. همچنین این مخازن به اشکال گوناگونی ساخته می‌شوند، که نوع مدور و مکعبی شکل آن نسبت به انواع دیگر پر استفاده‌تر هستند.

ویژگی‌های مخزن افقی پلی اتیلن

مواد تشکیل دهنده مخازن پلی اتیلن واکنش پذیری بسیار پایینی دارند. این مواد اغلب با اسیدها، بازها و موادی مانند آب واکنش نداده و به همین دلیل آب داخل این مخازن دچار تغییر بو، رنگ و مزه نمی‌شود. همچنین مخازن سه لایه دارای یک لایه میانی بوده که مانع از عبور نور خورشید می‌شوند، در نتیجه جلبک در فضای درون مخزن رشد نخواهد کرد. مخزن افقی پلی اتیلنی به خوبی نشان داده است که جایگزین مناسبی برای مخزن‌های قدیمی فلزی است.

نصب و خرید مخزن افقی پلی اتیلن

بهتر است پیش از خرید مخزن افقی پلی اتیلن محل قرارگیری آن را تعیین کنید. این مخازن معمولا روی پشت بام قرار داده می‌شوند اما شما در صورتی که فضای دیگری را مدنظر دارید، می‌توانید آن را برای قرار دادن مخزن آماده کنید. ممکن است انجام این کار برای شما دشوار باشد، در این صورت می‌توانید از نصاب یا فروشنده تقاضای کمک کنید و از آن‌ها بخواهید که یک مخزن متناسب با فضای در اختیارتان را به شما معرفی کنند.

این مخازن همچنین می‌توانند در اتاق تاسیسات ساختمان نصب شوند. پیش از خرید مخزن حتما آن را از نظر وجود هر نوع درز و شکاف بررسی کنید. ضمنا بهتر است در صورت قرار دادن مخزن بر روی پشت بام، از مخزن افقی پلی اتیلنی سه لایه استفاده کنید.

ساخت مخازن افقی

همانطور که می دانید مخزن آب افقی به صورت از پیش آماده و عمودی در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

از مزایای این نوع محصولات به نسبت نوع عمودی آن، داشتن مرکز ثقل بیشتر با زمین می باشد که باعث عمر مفید بیشترشان می گردد.

موارد ذکر شده در دو جنس فلزی و پلی اتیلن ساخته می شود که نوع پلی اتیلن آن بسیار با کیفیت تر و با قیمت مناسب تر می باشد. مخزن افقی اگر با متریال پلی اتیلن ساخته شود کاملا بدون درز و یکپارچه بوده و جایگزین مناسبی برای ظروف استیل بوده. این مخازن به عنوان نمونه های خوابیده نیز شناخته می شوند.
ساخت این محصولات به روش قالب گیری صورت می گیرد و پودر پلی اتیلن داخل قالب ذوب شده و بعد از دیدن حرارت به شکل قالب در آمده است.

قالب محفظه در حین حرارت حول دو محور ۳۶۰درجه چرخیده و به مرور زمان تمام پودر پلی اتیلن در دمای بالا ذوب می گردد. بعد از اتمام ساخت، محصولات در آزمایشگاه تحت تست های مکانیکی، ضربه، تنش و غیره قرار می گیرد تا از سلامت آنها اطمینان حاصل گردد و بعد از آن در اختیار مشتریان قرار گیرد.
برای تعبیه ورودی و خروجی در مخزن آب افقی، می توان ابتدا بدنه ی محصول را با گرد برد سوراخ کرده و سپس از فیتینگ های پلی اتیلن و برنجی استفاده کرد.

کابرد مخازن افقی

۱- ذخیره و نگهداری آب شرب
۲- ذخیره آب آتش نشانی
۳-ذخیره و نگهداری انواع مواد شیمیایی سازگار با پلی اتیلن

مخازن افقی شرکت مخزن مارکت از مواد اولیه درجه یک و از نوع  بهداشتی بوده و برای نگهداری آب شرب مواد غذایی و دارویی و انواع مواد شیمیایی قابل استفاده می باشند .

مخازن افقی دو لایه و سه لایه با داشتن لایه های رنگی با فیلتر نور مرئی و UV مانع از نفوذ نور به داخل مخزن شده و از رشد جلبکها در لایه داخلی آن جلوگیری می کنند .

تمامی مخازن دو لایه و سه لایه بر اساس شرایط آب و هوایی ایران مقاوم در برابر اشعه UV خورشید می باشند و به راحتی به در مکان هایی مانند پشت بام ( مخزن آب پشت بام ) قابل نصب می باشند.

پلی اتیلن در برابر مواد اسیدی و بازی بسیار مقاوم بوده و جایگزین ارزان قیمت بسیار مناسبی برای مخازن و ظروف استیل می باشد.

ویژگی مخازن افقی

۱-نصب سریع و آسان
۲- کاملاً یکپارچه و بدون درز
۳- انتقال حرارت نسبتاً پایین
۴- حمل و نقل آسان
۵-مقاومت بالا در برابر اسیدها، بازها و مواد خورنده
۶- تهیه شده از مواد اولیه کاملاً بهداشتی
۷- مخازن افقی به صورت ویژه عایق حرارتی و برودتی
۸-مخازن سه لایه کاملاً بهداشتی دارای لایه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و ضد جلبک

چه زمانی مخازن افقی انتخاب مناسبی هستند؟

مخازن آب پلی اتیلن و پلاستیکی در کاربردهای گوناگونی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

ذخیره آب شرب خانه ها، ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی و اسید ها در کارخانجات صنایع غذایی، کشاورزی و دامپروری از جمله پرکاربردترین حوزه هایی است که از مخزن آب پلی اتیلن یا پلاستیکی استفاده می شود.

مخازن آب پلی اتیلن افقی از نظر شکل و ظاهر شبیه مخازن آب فلزی و به صورت پایه دار تولید می شوند.

طراحی مخازن افقی باعث می شود تا فشار کمتری به سطح محل نصب مخزن وارد شود در نتیجه برای نصب در مکان هایی نظیر پشت بام ها که در برابر وزن زیاد محدودیت هایی دارند مناسب هستند. همچنین ارتفاع مخازن افقی نسبت به مخازن عمودی کمتر است در نتیجه در برابر وزش بادها استحکام بیشتری دارند.

کوتاه بودن ارتفاع مخازن افقی سبب شده است تا در مکان هایی که محدودیت ارتفاع وجود دارد گزینه های مناسبی نسبت به سایر مخازن باشند.

حجم مناسب مخازن افقی

طبق استاندارد اداره آب و فاضلاب، حجم مناسب به ازای هر واحد مسکونی در مناطق شهری ۲۵۰ لیتر است؛ به طور مثال اگر مجتمع مسکونی شما ۸ واحدی است کل حجم مورد نیاز ۲۰۰۰ لیتر می باشد. برای تعیین حجم مناسب و استفاده به عنوان مخزن، منبع یا تانکر آب برای باغ به پارامترهای زیادی مثل نوع خاک، نوع گیاه، رطوبت، محل جغرافیایی، متوسط بارش باران و غیره  باید توجه کرد به همین دلیل بهترین کار این است که به صورت تجربی اقدام به برآورد و تخمین حجم مخزن آب برای باغ نمایید.

مزایا مخازن افقی نسبت به عمودی

مخازن پلی اتیلن به صورت کلی در اشکال و احجام مختلف قابلیت تولید دارند. کلیه مشتریان با توجه به فضایی که در اختیار دارند مخزن افقی پلی اتیلن یا مخزن عمودی پلی اتیلن را انتخاب می کنند.

مخزن پلی اتیلن آب شرب افقی به صورت کلی برای نواحی که دارای محدودیت ارتفاع هستند و نیاز به مخزن آب دارند، انتخاب می گردد.

مخزن پلی اتیلن افقی با توجه به اینکه دارای مرکز ثقل نزدیک تری از آب با زمین می باشد، پایدار تر از مخزن آب عمودی می باشد.

مخازن آب شرب افقی در طول های مختلف قابلیت طراحی و ساخت دارند؛ این مخازن پلی اتیلن سه لایه افقی قابلیت کاربری در محیط های باز را نیز دارند. اگر بخواهیم بدانیم که مخزن پلی اتیلن افقی بهتر است یا عمودی باید به نوع کاربری خود نگاه کنید و سپس اقدام به انتخاب و خرید خود در مخزن مارکت کنید.