دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

فیلتر حجم مخزن (لیتر)

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

ترتیب بر اساس:

فیلتر محصولات
فیلتر کن

دسته‌بندی محصولات

فیلتر سازنده (برند)

حجم (لیتراژ)

فیلتر کن

مخزن کتابی

مخزن آب کتابی یکی از انواع کمتر شناخته شده محصولات پلی‌اتیلنی است که کاربردهای خاصی دارد. این محصول که با نام‌های مخزن کتابی، مخزن آسانرو و همینطور اسلیم تانک شناخته می‌شود، در ظرفیت‌های 100 لیتری تا 2000 لیتری تولید و به بازار عرضه می‌شود. اگر قصد خرید منبع آب آسان رو را دارید اما نمی‌دانید که آیا پاسخ نیازهای شما را می‌دهد یا خیر، توضیحاتی که در ادامه می‌دهیم را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید ابعاد مخزن آب کتابی را هم در جدول پیش رو ببینید.

مخزن کتابی یا منبع آب آسان رو چیست؟

بسیاری از مشتریانی که برای خرید منبع آب کتابی به ما مراجعه می‌کنند، مشکل کمبود جا را دارند. با توجه به شرایط و نوع فضایی که در اختیار دارید، خرید منبع آب آسان رو می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اما مخزن کتابی چیست و چه کاربردی دارد؟ نام این منبع کتابی است به این علت که ضخامت کمی دارد و می‌تواند با توجه به شکل تخت، قائم یا افقی بودن خود، در مکان‌های با محدودیت فضا، به آسانی نصب شود.

این مخازن به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان آنها را در راهروهای بن بست و تنگ ساختمان‌ها یا کناره‌های پارکینگ قرار داد. اگر فضای مجزایی مانند اتاقک تاسیسات یا فضایی در حیاط و پشت بام ندارید تا مخزن آب را در آن قرار دهید، منبع آب کتابی بهترین گزینه برای شماست. چراکه حتی کناره‌های پارکینگ و دیوار هم می‌توانند فضای کافی برای قرارگیری این محصولات باشند. اما چرا به این مخازن، مخزن آسانرو گفته می‌شود؟

از آنجایی که شکل هندسی این مخازن باریک طراحی شده، امکان عبور دادن از تنگ‌ترین راهروها و کوچک‌ترین ورودی‌ها وجود دارد. پس اگر می‌خواهید مخزن آب ساختمان یا شرکت خود را در اتاقک تاسیسات انتهای راهروی انباری‌ها نصب کنید و نمی‌دانید که چگونه باید اینکار را انجام دهید، خرید منبع آب آسانرو چاره کار شماست. ابعاد این مخازن هم با توجه به چنین شرایطی در نظر گرفته شده‌اند و به راحتی می‌توانید آنها را از کوچکترین معابر، رد کنید.

معرفی انواع منبع کتابی

به طور کلی شکل ظاهری مخزن کتابی، متفاوت از سایر مخازن پلی‌اتیلنی است. اما همین نوع مخزن به تنهایی در اشکال مختلفی تولید می‌شوند. به طور مثال منبع آب کتابی مکعبی با مخزن آب آسانرو گرد، تفاوت‌شان در نرم بودن گوشه‌ها و شکل هندسی آنها است. همچنین می‌توانید انواع مخزن کتابی را ببینید که به صورت افقی یا عمودی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت مخزن آب کتابی با توجه به این عوامل متغیر است.

اما به طور کلی به خاطر محدودیت‌هایی که در طراحی و استفاده از مخزن کتابی وجود دارد، تعدد این محصولات به اندازه سایر انواع مخازن پلی‌اتیلن نیست. به این معنا که ابعاد و لیتراژهای محدودی از این نوع مخزن را در بازار پیدا می‌کنید. در فروشگاه مخزن مارکت شما می‌توانید منبع آب آسان رو را در لیتراژهای 100 تا 2000 لیتری خریداری کنید و بسته به مورد استفاده خود، نوع مناسب موقعیت خود را انتخاب نمایید. دیگر لیتراژهای منبع آب را در صفحه لیست ابعاد و قیمت مخزن آب مشاهده کنید. در ادامه علاوه بر آشنایی بیشتر با این محصول، لیستی از محصولات موجود مخزن کتابی را خواهیم دید.

با ویژگی‌های مخزن کتابی آشنا شوید

از آنجایی که مخزن آب آسانرو یا منبع کتابی با متریال پلی اتیلن تولید می‌شود، یک سری ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارد که سایر مخازن مانند فلزی یا پلاستیکی ندارند. اما خود این محصول به تنهایی، ویژگی‌هایی چون شکل هندسی متفاوت، قابلیت رد کردن از معابر تنگ و امکان استفاده در فضاهای محدود را دارد. در کنار این موارد، آنچه در لیست زیر می‌بینید دلایل خوبی برای خرید منبع آب کتابی به حساب می‌آیند:

  • تنوع ابعاد و لیتراژ: مخزن کتابی را می‌توانید به چند شکل افقی، عمودی، گرد یا مکعبی خریداری کنید که بسته به میزان مصرف آب یا نیازی که برای نگهداری مایعات درون آن دارید، از 100 لیتر تا 2000 لیتری آن موجود است. قیمت منبع آب کتابی در لیتراژهای مختلف را می‌توانید با توجه به نیاز خود در همین صفحه استعلام کنید.
  • امکان نگهداری انواع مایعات: با توجه به متریال به کار رفته در این مخازن، شما می‌توانید از مخزن آب آسانرو برای ذخیره آب آشامیدنی و سایر سیالات مانند انواع مایعات خوراکی، دارویی، شیمیایی، سوخت‌ها، اسیدها و غیره، استفاده نمایید.
  • بهداشتی بودن: این مخازن با تکنولوژی نانو تولید می‌شوند و مورد تایید انستیتو پاستور هستند. آنتی‌باکتریال بودن آنها ویژگی بسیار مهمی است که خیال شما را از بابت بهداشت آنچه درون مخازن نگهداری می‌کنید، راحت می‌کند.
  • عدم تغییر در ویژگی‌های محتوای مخزن: نکته بسیار مهم در هنگام خرید مخزن کتابی پلی‌اتیلنی این است که می‌توانید برای مدت زمان طولانی آب یا سایر سیالات را بدون هیچگونه تغییر در بو، مزه یا رنگ آنها نگهداری کنید. این موضوع به خاطر استفاده از مواد اولیه درجه یک (فود گرید) در ساخت این محصولات است.
  • امکان استفاده در مناطق سردسیر و گرمسیر: از آنجایی که انتقال حرارتی در این نوع مخازن بسیار پایین است، می‌توانید بدون هیچگونه مشکلی مخزن کتابی خود را در فضای آزاد، در سرما و در گرما استفاده کنید.
  • نصب آسان و وزن کم: منبع کتابی وزن کمی دارد و حمل و نقل آن آسان است. همچنین به این خاطر که می‌توانید هرگونه اتصالی که می‌خواهید را روی آن نصب کنید، به کارگیری آن نیز آسان خواهد بود.
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی: مخزن‌های پلی اتیلن یکی از مقاوم‌ترین انواع مخازن هستند. بدنه آنها به شکل یکپارچه و مدور ساخته شده‌اند و مقاومت بالایی دارند. همچنین به خاطر یک لایه تیره رنگ در میانه 3 لایه بدنه، ضد یو-وی بوده و می‌توانند از مایعات درون خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنند.

طول عمر و نگهداری مخزن آب کتابی به چه صورت است؟

با اینکه نمی‌توان برای طول عمر یک محصول مانند مخزن کتابی تعداد سال دقیقی را مطرح کرد اما می‌توانید با نگهداری خوب و شرایط مناسب، انتظار داشته باشید که تا 15 الی 20 سال نیازی به تعویض آن پیدا نکنید. خصوصاً اگر از سایت مخزن مارکت خرید می‌کنید خیال‌تان از بابت پشتیبانی و خدمات پس از فروش تا 15 سال راحت خواهد بود. اما نکته‌ای که وجود دارد بحث نگهداری صحیح مخازن پلی‌اتیلنی است. اگر نصب منبع کتابی یا محل نگهداری آن مطابق استاندارد نباشد، ممکن است در فواصل زمانی مختلف نیاز به تعمیر یا حتی تعویض پیدا کنید.

این شرایط را به تفصیل در بخش بلاگ مخزن مارکت توضیح داده‌ایم. اما به طور خلاصه، نکاتی برای نصب وجود دارد که باید حتماً به آنها توجه کنید. در غیر اینصورت ممکن است حتی گارانتی تعمیر و تعویض مخازن شامل حال شما نشود. این موارد را به طور مختصر در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • اگر مخزن را در فضای آزاد و در معرض مداوم نور خورشید قرار می‌دهید، مطمئن شوید که برای آن یک سایبان درست کرده‌اید. با اینکه سه لایه بودن مخازن پلی اتیلن می‌تواند جلوی تابش خورشید به مایع درون آن را بگیرد اما به مرور زمان ممکن است بدنه مخزن دچار پوسیدگی شود.
  • محل نصب مدنظر شما می‌بایست حتماً صاف و یکدست باشد. قرار دادن هرگونه جسم سختی مانند آجر یا سنگ زیر مخزن، برای تراز کردن، می‌تواند بعد از پر شدن آن فشار وارد کرده و باعث شکستگی یا تخریب شود.
  • شرایط ایمنی محل نگهداری مخازن پلی‌اتیلن را رعایت کنید. محل نصب منبع آب کتابی نباید نزدیک شعله یا گرمای شدید باشد. همچنین هیچ شیء تیز یا برنده نبایست با آن برخورد کند.
  • ویژگی ضد جلبک بودن مخزن آسانرو پلی اتیلن زمانی معنا پیدا می‌کند که از بستن کامل در آن اطمینان حاصل کرده باشید. همچنین شستشوی منظم و بازرسی دوره‌ای از مخزن می‌تواند در افزایش طول عمر آن موثر باشد.
  • به هیچ وجه وزن اضافه روی مخزن وارد نکنید. روی آن نایستید و از غلطاندن و کشیدن منبع کتابی روی زمین جلوگیری کنید.

لیست ابعاد + قیمت مخزن آب آسان رو

شما می‌توانید لیستی از انواع مخازن کتابی را در جدول زیر ببینید. چنانچه حجم مورد نظر شما در این لیست وجود نداشت می‌توانید از کوپل کردن مخازن استفاده کنید. اطلاعات کامل در اینباره را می‌توانید در بخش مقالات سایت مطالعه فرمایید.

موارد کاربرد مخزن کتابی چیست؟

به طور کلی ویژگی‌هایی همچون ضد جلبک بودن، آنتی باکتریال بودن و سه لایه بودن مخازن پلی‌اتیلنی عرضه شده در سایت مخزن مارکت، آنها را به بهترین گزینه برای نگهداری آب آشامیدنی تبدیل کرده است. این مورد برای منبع آب آسان رو هم صادق است. همچنین متریال به کار رفته در این محصولات، حداقل واکنش را با انواع مواد شیمیایی نشان می‌دهد که همین موضوع باعث شده تا مخزن آسان رو گزینه خوبی برای نگهداری و حمل و نقل مایعات شیمیایی باشد. به علاوه از انواع مخازن پلی اتیلن، از جمله منبع کتابی، می‌توانید در صنایع کشاورزی و دامپروری نیز استفاده کنید.

راهنمای خرید منبع آب آسان رو

به پایان این راهنمای متنی درباره خرید و قیمت منبع آب آسان رو رسیدیم. چنانچه تصمیم شما برای خرید این محصول قطعی شده است، می‌توانید بهترین گزینه مناسب خود را از بین محصولات این صفحه انتخاب کنید و پس از طی کردن فرایند ثبت سفارش، آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. با توجه به این قابلیت که شما می‌توانید انواع اتصالات را به مخازن پلی‌اتیلنی متصل کنید، در هنگام خرید آنلاین در سایت تعیین کنید که آیا اتصالات و شیرآلات برای شما نصب بشود یا خیر.

از جمله نکاتی که باید در هنگام خرید منبع آب کتابی گوشه ذهن داشته باشید، به غیر از نوع مخزن و ابعاد و لیتراژ آن، شامل برند معتبر و شرکت خدمات دهنده می‌شود.

ما در مخزن مارکت، عرضه کننده محصولات پلی اتیلن با انواع برندها هستیم. با توجه به تجربه چندین ساله ما به عنوان یکی از برترین فروشگاه‌های مخازن پلی اتیلنی، شما می‌توانید بدون هیچگونه دغدغه خرید خود را به ما بسپارید. در هرکدام از مراحل خرید اگر سوالی داشتید یا برای انتخاب محصول مناسب، راهنمایی می‌خواستید، کافیست با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.